معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

اعتماد زمینه مشارکت بیشتر اولیاء در اداره مدارس است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری نشست تخصصی ارائه یافته‌های پژوهشی با عنوان «شناسایی موانع و ابعاد مغفول مشارکت و اعتماد سازی بین خانه و مدرسه در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتماد زمینه مشارکت بیشتر اولیاء در اداره مدارس است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو گفت: در این پژوهش که با حمایت شورای تحقیقات اداره کل و در راستای سیاست‌های ۱۴ گانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران انجام پذیرفت، سه مورد نگرشی، ساختاری و منابع انسانی را بعنوان عوامل موثر در اعتمادسازی خانه و مدرسه معرفی کرد.

وی تصریح کرد: اعتماد موجب پیوند اولیاء با مدارس است و بدون اعتماد خانواده‌ها امکان مشارکت در امر تعلیم و تربیت وجود ندارد و افزایش کارایی نظام تعلیم و تربیت نیاز به ایجاد پیوند واقعی مشارکتی درمدارس دارد.

این مقام مسئول افزود: برای مشارکت افزایی در مدارس باید به سه مؤلفه مطالبه‌گری، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری توجه کرد و این امر با توجه به تغییراتی که نظام تعلیم و تربیت پیامد همه‌گیری کرونا تجربه کرد؛ بیش از پیش اهمیت دارد، در واقع در زیست بوم جدید نیاز است که برای ایجاد اعتماد بین دو نهاد خانواده و مدرسه بعنوان یک سرمایه حیاتی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت باز اندیشیده شود و برای آن برنامه‌ریزی گردد چرا که مدرسه و خانه دو کانون تاثیرگذار در تربیت دانش‌آموزان هستند و پیوند این دو نهاد نیز پیوندی اثرگذار در جریان تعلیم و تربیت خواهد بود.

بهارلو بیان کرد: اگر جریان اعتمادسازی اتفاق بیفتد و مشارکت صحیح بین مدرسه و خانه ایجاد شود اولیاء می‌توانند مدرسه را با نظرات و انتظارات خود منطبق کنند و توانمندی آموزش و پرورش در تربیت مضاعف خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: هدف از برگزاری جلسات ارائه یافته‌های پژوهشی در استان خارج کردن نتایج پژوهش‌ها از حوزه نظر و تعمیم آن به موقعیت‌های عملی و واقعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار