مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

آمادگی ایران برای اعزام نیروی کار به رومانی

تهران (پانا) - مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این موضوع که کشور رومانی متقاضی ۱۰۰ هزار نیروی کار است و کشورهای مختلفی در حال بازاریابی برای دریافت سهمیه از این کشور هستند، عنوان کرد که این وزارتخانه تلاش می‌کندسهمی قابل توجه در این بازار داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ایران برای اعزام نیروی کار به رومانی

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «حامد فروزان» در حاشیه وبینار مشترک با کاردار و اعضای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در رومانی گفت: موضوع اعزام نیروی کار ایرانی به رومانی را دنبال کردیم.

وی اعلام کرد: بر اساس تاکید و دستور دکتر «حجت الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعزام نیروی کار ساده ایرانی به خارج از کشور با حفظ کرامت، عزت و شأن در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

فروزان تصریح کرد: بنا داریم نشست‌های مشترک را در این بخش با چند کشور دیگر نیز برگزار کنیم.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون بانک اطلاعاتی نیروی کار متقاضی اعزام به خارج از کشور را با ایجاد سامانه‌ای راه اندازی کرده‌ایم که این بانک اطلاعاتی در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: موضوع بازاریابی برای نیروی کار ایرانی در کشورهای مختلف را بر اساس تجربیاتی که در برخی از کشورها داریم و کشورهای که در این زمینه صاحب تجربه هستند دنبال می کنیم.

فروزان بر اجرای دقیق سازماندهی نیروی کار در داخل و خارج از کشور تاکید کرد و گفت: حمایت قانونی از نیروی کار ایرانی پس از اعزام و نیز ضمانت برگشت نیروی کار نیز یکی از برنامه‌هایی است برآن تمرکز خواهیم کرد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قطعاً موضوع اعزام نیروی کار را در سایر کشورها با همکاری موسسات کاریابی مجاز که مجوز فعالیت خود را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته اند پیگیری خواهیم کرد.

فروزان تاکید کرد: امیدواریم موسسات کاریابی با توجه به رویکرد جدیدی که در این حوزه به وجود آمده بتوانند در این بخش نیز فعالانه‌تر عمل کنند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کشورها را برای اعزام نیروی کار ایرانی گسترده و تخصص‌ها را نیز متنوع‌تر کنیم.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جهت‌گیرهای مربوط به اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از کشور گفت: تأکید امروز ما بر اعزام نیروی کار ساده‌ای است که از فرصت شغلی در کشور برخوردار نیست و قرار است سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را به صورت فشرده به این نیروی کار ارائه دهد و بعد از اینکه گواهینامه های تخصصی را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای اخذ کرد در فرآیند اعزام قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از همکارانمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی نیز درخواست کرده ایم که فهرست مشاغل و شرایط نیروی کار درخواستی را به صورت دقیق اعلام کنند.

وی تصریح کرد: تحقق این امر و ساماندهی اعزام نیروی کار به خارج از کشور نیازمند همکاری سه جانبه میان موسسات کاریابی در داخل، سفارت ایران در رومانی و اداره کل امور بین الملل و اداره کل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: امیدواریم برنامه اعزام نیروی کار به رومانی در داخل و خارج از کشور مورد توجه قرار گیرد.

فروزان خاطر نشان کرد: اعزام نیروی کار به کشور رومانی را یک فرصت برای اشتغالزایی نیروی کار ایرانی و فرصت مناسبی برای توسعه و ارتقای ارتباطات فرهنگی میان دو کشور می‌دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار