مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

برای ارتقای جایگاه بسیج فرهنگیان تمام قد پای کار هستیم

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نخستین هم‌اندیشی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان استان تهران با مسئول جدید این سازمان گفت نگاه بر این است که بتوان در بسیج فرهنگیان اقدامات اساسی انجام داد، از این رو تمام قد برای ارتقای جایگاه آن آماده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برای ارتقای جایگاه بسیج فرهنگیان تمام قد پای کار هستیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان استان با سرهنگ روح‌الله عرب مسئول جدید سازمان بسیج فرهنگیان سپاه سیدالشهداء استان تهران روز چهارشنبه در سالن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این اداره کل برگزار شد.
سید مجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سرهنگ عرب را از فرماندهان جوان و پرتلاش سپاه پاسداران دانست که طی سالهای خدمت خود به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی فیروزکوه و همچنین طی 5 سال فرماندهی ناحیه مقاومت دماوند، ارتباط خوب و تنگاتنگی با مجموعه آموزش و پرورش داشته است.
همچنین هاشمی از زحمات سرگرد هادی حفیظی که تا ابتدای دی ماه سال جاری مسئولیت بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان تهران را عهده‌دار بود قدردانی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: برای ارتقای جایگاه بسیج فرهنگیان استان تهران هر کاری از ما برآید انجام خواهیم داد؛ چرا که نگاهمان این است که بتوانیم در بسیج فرهنگیان اقدامات اساسی انجام دهیم.
وی یکی از مواردی که بسیج فرهنگیان می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند را شناسایی نیروهای ارزشی برای به‌کارگیری عنوان کرد و گفت: انتظار داریم سازمان بسیج فرهنگیان مدیران و کارکنان خدومی که ما می توانیم در سمت‌های مختلف از جمله مدیریت مدارس از ایشان استفاده کنیم را شناسایی کرده و به ما معرفی کنند.

هاشمی در ادامه با اشاره به وجود ۴۶هزار فرهنگی در استان تاکید کرد: یکی از اهداف ما تاسیس هیات‌های فرهنگیان و گردآوردن آنها زیر پرچم اهل بیت علیهم‌السلام است که در این راستا از بسیج فرهنگیان تقاضای همکاری داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: به دنبال این هستیم که هیات‌هایی تشکیل شود که فارغ از نگاه‌های سیاسی و تغییر رویکرد دولت‌ها، جمعی صمیمی و فعال برای حضور فرهنگیان عزیز و هم‌افزایی آنها با یکدیگر باشد.

وی برگزاری حداقل یک جلسه در ماه، و برگزاری یک برنامه کشوری و استانی توسط هیات فرهنگیان که از صدا و سیما برای مردم نیز پخش شود یکی از عرصه‌هایی دانست که آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان می توانند در آن ایفای نقش کنند و گفت: شناخت و هم‌افزایی گروه‌های جهادی و رفع موانع کمک این گروه‌ها به بازماندگان و تارکین تحصیل در شهرستان‌های استان تهران یکی دیگر از اهداف ما است و برای موفقیت در دستیابی به این هدف نیز از بسیج فرهنگیان کمک می‌خواهیم.
سید مجتبی هاشمی همچنین، یکی دیگر از مهم ترین عرصه های همکاری بسیج فرهنگیان با آموزش و پرورش را رصد ضعف ها و قوت ها و ارائه برنامه و راهکار توسط هیات های اندیشه ورز این سازمان دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای ما پیدا کردن دانش‌آموزان جامانده و تارک تحصیل و آوردن آنها پای درس است. این کار را گروه‌های جهادی می‌کنند و از ما برای کتاب و امتحان کمک می‌طلبند و ما در صدد کمک به فعالیت آنها و رفع موانع‌شان هستیم و از کانون‌های بسیج فرهنگیان تقاضا داریم تا بستری فراهم کنند که این گروه‌ها یکدیگر را بشناسند و موازی‌کاری نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار