در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی:

بودجه 1401 سازمان خدمات اجتماعی بررسی شد

تهران (پانا) - کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بودجه 1401 سازمان خدمات اجتماعی را بررسی کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بودجه 1401 سازمان خدمات اجتماعی بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی بودجه 1401 سازمان خدمات اجتماعی با حضور نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون و علیرضا نادعلی، زهرا شمس احسان و سید احمد علوی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه پس از استماع گزارش رئیس سازمان خدمات اجتماعی نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی یک امر بدیهی و ضروری است و می بایست بر این نکته تاکید چند باره کرد که باید به دنبال مصون نگاه داشتن شهروندان در برابر آسیب های اجتماعی باشیم و به همین دلیل باید این مهم را جزء ماموریت‌های اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری و ادارت کل سلامت ، بانوان، فرهنگی، سازمان ورزش و... بدانیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گروهی از شهروندان، در معرض آسیب هستند، گفت: یکی از نقاط حساس در حوزه آسیب های اجتماعی در همین محدوده قرار دارد. عده ای از شهروندان در معرض آسیب هستند که اگر نسبت به آنها غافل شویم آسیب دیدن دور از تصور نیست. زنان سرپرست خانواده جزو گروه هدف حساس ما هستند. اگر روی این قشر کار نکنیم ناخواسته دچار اسیب خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد را یکی از مهمترین چالش های جامعه دانست و خاطر نشان ساخت: علل مختلفی در شکل گیری اعتیاد موثر هستند، لذا ضرورت دارد تا سازمان خدمات اجتماعی با شناسایی این علل و در اختیار قرار دادن آن به ادارات کل حوزه فرهنگی و اجتماعی زمینه را برای برنامه ریزی و پیشگیری فراهم آورند. این اقدام باعث هدفمند شدن برنامه های ادارات کل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حوزه فرهنگی، سلامت روان، خانواده و ... نیازمند برنامه ریزی دقیقی هستیم، اظهار کرد: طلاق به عنوان یکی از اسیب ها و معضلات مهم جامعه به حساب می آید که باید علل و عوامل طلاق شناسایی شود و در اختیار ادارات کل قرار گیرد تا با برنامه ریزی مناسب اقدام به کاهش این معضل در جامعه کنند.

معدنی پور تاکید کرد: مفاسد اخلاقی گاها از اعتیاد ایجاد نمی شوند بلکه بعضا رابطه معکوسی در این زمینه وجود دارد که فرد در ابتدا سراغ مفاسد اخلاقی رفته و پس از آن به دام اعتیاد افتاده است.

وی بیان داشت: سازمان خدمات اجتماعی به هدفگذاری های دیگر ادارات کل حوزه فرهنگی و اجتماعی کمک کند چراکه این سازمان می تواند در ایفای نقش پیشگیرانه موثر باشد. لازم است تا مطالعات عمیق بر روی آسیبهای اجتماعی انجام شود و موضوعات جدید حوزه آسیب های اجتماعی احصا گردد، چراکه این امر از آن جهت دارای اهمیت است که موضوعات در این حوزه دائما در حال تغییر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار