نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» مطرح شد؛

رویا تیموریان: به جوانان اعتماد دارم و امید شمس آینده درخشانی دارد

تهران (پانا) - نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه و با اجرای پدرام کریمی ۱۴ بهمن ماه در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۲۵۳۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رویا تیموریان: به جوانان اعتماد دارم و امید شمس آینده درخشانی دارد

امیر بنان تهیه کننده، امید شمس نویسنده و کارگردان، هوتن شکیبا، پریناز ایزدیار، سیاوش چراغی‌پور، پیام احمدی‌نیا، رویا تیموریان، ایمان شمس، نادر فلاح، امیرحسین بیات بازیگران فیلم، علی سرآهنگ و بهمن ارک نویسندگان، امیرحسین قدسی طراح صحنه و پویان شعله‌ور تدوینگر، از عوامل حاضر در این نشست بودند.

امید شمس درباره این فیلم و مقصر بودن جامعهیا افراد توضیح داد: چیزی که در این فیلم است همه شخصیت‌ها در شرایطی قرار گرفتند که متعلق به آن نیستند و در همه موارد این لحاظ شده است و این شرایط است که فیلم را جلو می‌برد.

پریناز ایزدیار درباره شباهت شخصیت پروانه به شخصیت سمیه در «ابد و یک روز» با بیان اینکه انتظر چنین پرسشی را داشته، گفت: این فیلم شاید فقط از نظر فضا به «ابد و یک روز» شبیه است اما شخصیت‌ دو کاراکتر بسیار از هم فاصله دارند. من با کارگردان کار با تعامل توانستیم به شخصیتی که در فیلم بود، برسیم.

شمس درباره ورود از فیلم کوتاه به فیلم بلند بیان کرد: فعالیت در حوزه فیلم کوتاه می‌تواند شرایط را برای ورود به ساخت فیلم بلند، پیدا کردن سرمایه‌گذار و همکاری با عوامل تسهیل کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ایده این فیلم سینمایی بیان کرد: ما برای پروژه‌ای کاری در زندان‌ها مشغول به کار بودیم که در آن‌جا شاهد واقعیاتی بودیم که ما را به سمت نگارش این فیلمنامه سوق داد. محله‌ای که در فیلم می‌بینید محل زندگی خود من بود و چون من خودم در جنوب تهران بزرگ شدم؛ دوستان بسیاری داشتم که در زندان بودند و در زیست شخصی خودم شاهد این ماجراها بودم.

امیرحسین قدسی طراح صحنه این فیلم و ترسیم فضای ملاقات‌های خصوصی در زندان و اینکه این فضا تجمل داشت، گفت: هدف‌ ما خلق صحنه‌های سانتی‌مانتال نبود و سعی کردیم به واقعیت آن را تطابق دهیم که بخشی از آن به نظر کارگردان برمی‌گشت.

رویا تیموریان بازیگر فیلم درباره همکاری با کارگردان جوانی مثل امید شمس، گفت: من با خواندن فیلمنامه و سناریو متوجه می‌شوم که فیلم ارزش همکاری دارد و یا خیر. من به جوانان امید بسیاری دارم و دیواری میان خودم و آن‌ها نمی‌بینم و دوست دارم که با آنان همکاری و تعامل داشته باشم. امید شمس آینده درخشانی خواهد داشت.

هوتن شکیبا بازیگر نقش فرهاد در فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» بیان کرد: این کاراکتر بسیار از من دور بود. برای نزدیک شدن به نقش سری به زندان زدم و به تماشای مستندهای مختلف نشستیم. چیزی که برای من نقطه عطف احساسی بود این بود که بعد از کار ما افرادی در این زندان محبوس می‌شوند که به‌لحاظ احساسی حال بد و تلخی داشتند.

شمس درباره میزان عشقی که در «ملاقات خصوصی» به تصویر کشیده شده، گفت: به این فکر می‌کردیم که کار ما بستری عاشقانه دارد و سعی کردیم از چیزهایی که ما را از این فضا دور می‌کند اجتناب کنیم. باید بگوییم که این فیلم ماحصل کاری گروهی است.

بنان تهیه کننده این فیلم درباره نحوه همکاری با شمس در «ملاقات خصوصی» اظهار کرد: تابستان پارسال بود که من سناریو را خواندم و امید شمس را هم از سینمای کوتاه می‌شناختم. مدت زمانی طولانی ما منتظر پروانه ساخت بودیم و سازمان سینمایی و ارشاد نکاتی را در جهت بهبود کار به ما یادآوری کردند و من فکر می‌کنم نتیجه کاری خوب شده که مخاطب از آن راضی خواهد بود.

سیاوش چراغی‌پور بازیگر این فیلم درباره نقش یک زندانی اظهار کرد: این فیلم برای من تجربه‌ای بسیار خوب بود. من تا به حال از در زندان هم رد نشده بودم و اگر کسی گذرش به آنجا بیفتد می‌فهمد داخل یک دنیایی جداگانه دارد که برایم جذاب بود.

پریناز ایردیار در پاسخ به این سوال که با داشتن شخصیت ضعیف در فیلم های سینمایی روی دور تکرار افتاده است، اظهار کرد: من شخصیت پروانه را ضعیف نمی‌بینم.

پویان شعله‌ور تدوینگر فیلم درباره نحوه تدوین «ملاقات خصوصی» بیان کرد: سخت‌ترین قسمت تدوین برای ما کمبود زمان بود که باید اثر را به جشنواره می‌رساندیم و این کمی کار را دشوار می‌کرد و فرصت بازبینی را از ما می‌گرفت.
در ادامه نادر فلاح بازیگر فیلم درباره نقش خود، گفت:خوشحالم که در این فیلم بازی کردم و بابت همکاری با این تیم خوشحالم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار