در گفت‌وگو با پانا

حسین بیرانوند: زندگی من خیلی شبیه بیرانوند است

تهران (پانا) - حسین بیرانوند بازیگر نقش اصلی فیلم بیرو می‌گوید زندگی‌اش شباهت بسیاری به زندگی علیرضا بیرانوند دارد. وی که ظاهری بسیار نزدیک به گلر اول تیم ملی فوتبال ایران دارد شباهت چهره‌اش را به واسطه هم قبیله بودنش با کارآکتر اصلی داستان می‌داند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حسین بیرانوند: زندگی من خیلی شبیه بیرانوند است

فیلم سینمایی «بیرو» سومین فیلم سینمایی مرتضی‌علی عباس میرزایی است که به تهیه کنندگی مجید برزگر ساخته شده است و روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران است. «بیرو» یکی از فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر است. حسین بیرانوند نقش اصلی این فیلم سینمایی را برعهده داشته است او متولد دهه ۸۰ و در یکی از روستاهای بروجرد بدنیا آمده است. وی از ده سالگی فوتبال را با دروازه‌بانی آغاز کرده است و الگویش را علیرضا بیرانوند می‌داند و تلاش دارد مانند او یک اسطوره باشد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به حضورش در فیلم سینمایی بیرو گفت: «من سال گذشته برای این فیلم انتخاب شدم، زندگی شخصی من بسیار به زندگی علیرضا نزدیک بود. حرفه من گچ‌بری بود. روزی آقایی به نام زرین جو که در شبکه افلاک لرستان مشغول به فعالیت است عکس من را در اینستاگرام که در لباس دروازه‌بانی بودم دیده بود و از آنجایی که از لحاظ چهره‌ای و حتی نام خانوادگی به علیرضا بیرانوند مشابهت‌هایی داشتم و از لحاظ علاقه به بازی فوتبال نیز به او شبیه بودم من را به عوامل فیلم بیرو معرفی کرد و همه این عوامل باعث شد تا گزینه‌ای برای بازی در این نقش باشم.»

وی ادامه داد: «علیرضا بیرانوند الگوی من بود و می‌خواستم از هر لحاظ شبیه او شوم، زمانی که گروه کارکردانی به خرم آباد آمده بودند تا برای نقش علیرضا بازیگر پیدا کنند و زرین‌جو نیز من‌ را به گروه کارگردانی معرفی کرده بود. آن‌ها نیز با من تماس گرفتند و دستیاران کارگردان از من تست گرفتند و بعد از دو روز مجدد با من تماس گرفته شد تا برای تست دیگری بروم که این بار خود کارگردان آقای عباس میرزایی از من تست گرفت و من در تست قبول شدم و به من عنوان کردند که بعد از مدتی به اطلاع خواهند داد تا به تهران بروم بعد از تقریبا دو هفته به تهران آمدم و من بعد از خواندن فیلمنامه بسیار به فیلم علاقمند شدم و دلم می‌خواست هر طور که شده در آن نقش بازی کنم ولی بسیار برایم دشوار بود چرا که فضای زندگی من بسیار متفاوت بود و من در روز تا زندگی می‌کردم و حالا قرار بود نقش یک فیلم سینمایی را عهده‌دار شوم.»

بیرانوند به مشکلاتش در زمان فیلمبرداری اشاره کرد و افزود: «اوایل کار برایم خیلی سخت بود و حتی یک بار هم در ابتدای کار به من گفتند که تو از پس نقش بر نمی‌آیی و باید به بروجرد بازگردی و از عملکردم راضی نبودند و قرار بود فرد دیگری برای این نقش انتخاب کنند ولی در نهایت امر و با تاکید آقای عباس میرزایی من عهده‌دار نقش بیرو شدم و ایشان بسیار با من صحبت کرد تا از پس این نقش برآیم.»

این بازیگر جوان سینما در پاسخ به این سوال که آیا از بیرانوند برای اینکه این نقش را بهتر ایفا کند کمک گرفته است یا نه، گفت: «زمان ساخت فیلمبرداری مصادف بود با رفتن علیرضا بیرانوند به بلژیک، البته در آن زمان به دفتر ساخت فیلم آمد و با هم ملاقاتی داشتیم و هر سوالی داشتم از ایشان پرسیدم ولی از آنجایی که هنگام فیلمبرداری در ایران حضور نداشت و در بلژیک بود بیشتر به صورت تلفنی با هم در ارتباط بودیم تا نقش به خوبی کار شود.»

وی خاطرنشان کرد: «عامل عمده‌ای که به من کمک کرد تا بتوانم از پس نقش برآیم این بود که نقش به زندگی واقعی‌ام بسیار شبیه بود چرا که من هم در بروجرد وضع مالی ضعیفی داشتیم و روستانشین بودم و من هم مثل علیرضا بیرانوند فوتبال بازی می‌کردم.»

وی درباره لهجه اش در این فیلم گفت: «من لر هستم اما در این فیلم سعی نشده است که با لهجه کامل لری صحبت کنیم.»

این بازیگر جوان درباره آینده کاری‌اش در سینما اظهار کرد: «به شدت به حضور در سینما علاقمند شدم و دوست دارم آینده‌ام را در سینما ببینم و به یک اسطوره تبدیل شوم خوشبختانه خانواده‌ام هیچ مشکلی با حضورم در عرصه سینما ندارند و حتی بارها من را تشویق به این کار کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار