وزیر صمت:

تورم بیماری مزمنی است که درمان آن زمان‌بر است

افزایش قیمت لبنیات و برنج در حوزه مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی است

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تورم بیماری مزمنی است که درمان آن زمان‌بر است؛ گفت با درج قیمت تولیدکننده روی کالا، قیمت‌ها شفاف می‌شوند و نظارت برای دولت ساده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تورم بیماری مزمنی است که درمان آن زمان‌بر است

سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: ما در راستای اصلاح ساختار بازار از دو ماه گذشته طرحی را تحت عنوان «درج قیمت تولیدکننده» تهیه کردیم و تاکنون سه مرحله از آن اجرا شده و ۳ هزار قلم کالا را شامل شده است.

وی افزود: در این طرح بر روی کالا قیمت تولیدکننده درج می‌شود و قیمت مصرف‌کننده حداکثر ۳۰ درصد بیشتر از آن است. با این اقدام قیمت‌ها شفاف می‌شوند.

وزیر صمت بیان کرد: تعداد تولیدکنندگان ما نسبت به توزیع‌کنندگان کمتر است و وقتی قیمت تولیدکننده درج می‌شود، ما بسیار راحت‌تر می‌توانیم افزایش قیمت نادرست را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: این طرح به بازار انضباط می‌بخشد و نظارت بر بازار را برای دولت ساده می‌کند. در مراحل بعدی یک رقابتی را در نظام توزیع ایجاد می‌کند و سپس در مراحل بعدی که اوایل سال آینده اتفاق خواهد افتاد یک رقابتی در نظام توزیع ایجاد و منجر به بهره‌وری می‌شود که خروجی آن کاهش قیمت‌ها خواهد بود.

فاطمی‌امین گفت: این طرح شامل ۶ مرحله می‌شود که ما تاکنون ۳ مرحله آن را اجرا کردیم و مرحله چهارم در ۲۳ بهمن ما اجرا خواهد شد و در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل گرانی لبنیات و برنج نیز گفت: هر هفته ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و تقسیم کار میان وزارتخانه‌ها شکل می‌گیرد. البته افزایش قیمت لبنیات و برنج در حوزه مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی است. تورم بیماری مزمنی است که درمان آن زمان‌بر است؛ خبر خوش اینکه از شهریور ماه شاهد کاهش نرخ تورم خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار