معاون وزیر تاکید کرد؛

آماده‌سازی جامعه و افراد برای ظهور حضرت مهدی (عج)؛ از جمله رسالت‌های آموزش‌ و پرورش

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در میز گفتگوی تخصصی که با موضوع آماده‌باش انتظار و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد بهشتی برگزار شد، گفت آماده‌سازی جامعه و افراد برای ظهور حضرت مهدی (عج) از جمله رسالت‌های نظام تعلیم‌ و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌سازی جامعه و افراد برای ظهور حضرت مهدی (عج)؛ از جمله رسالت‌های آموزش‌ و پرورش

حمید طریفی حسینی در این نشست که به‌صورت مجازی نیز از شبکه شاد پخش شد ضمن تبریک فرارسیدن ایام ا.. دهه مبارک فجر گفت: یکی از مأموریت‌های نظام تعلیم‌وتربیت، آماده‌سازی فرزندان و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است و در بخش بیانیه ارزش‌های سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز اولین گزاره ارزشی، زمینه‌سازی برای تحقق جامعه مهدوی است.

وی افزود: در تفکر شیعی نیز این باور وجود دارد که ظهور حضرت مهدی (عج) نیاز به شرایط و ویژگی‌هایی دارد که اگر آن ویژگی‌ها و شرایط نباشد، ظهور به تأخیر می‌افتد.

طریفی حسینی با بیان اینکه آماده‌سازی جامعه و افراد برای ظهور حضرت مهدی (عج) از جمله رسالت‌های آموزش‌وپرورش است، بیان داشت: در نظام تعلیم‌وتربیت باید فرزندان را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که ویژگی‌ها و خصوصیات یک منتظر واقعی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولین هدف از اهداف کلان سند تحول بنیادین توصیف ویژگی‌های یک انسان تراز و رشدیافته مبتنی بر نظام معیار اسلامی است، اظهار کرد: انسان در تراز نظام معیار اسلامی، انسان منتظر ظهور است و در راهکارهای سند تحول بنیادین نیز بر طراحی سازوکار تربیت انسان منتظر ظهور تاکید شده است.

طریفی حسینی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین بر تعلیم‌وتربیت تمام ساحتی با رویکرد پرورشی و فرهنگی تاکید شده است، گفت: انجام فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی به‌ویژه موضوع مهدویت تنها کار یک معاونت نیست و همه معلمان ما علاوه بر تدریس دروس تخصصی خود در نقش یک معلم پرورشی نیز باید ظاهر شوند.

وی تصریح کرد: معلمین اسوه و الگوی جامعه و دانش‌آموزان هستند و آنان با منش، رفتار و برنامه‌های خود می‌توانند دانش‌آموزان تمام ساحتی را پرورش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار