کاظمی: حوزه پرورشی و فرهنگی باید در اصل برنامه درسی مدرسه باشد

«باقرزاده»، از جنس پرورشی و تشکل‌های دانش‌آموزی است/بهترین مسیر در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در مدرسه، فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش یکی از ویژگی‌های معاون پرورشی و فرهنگی را برخوردار از دانش، بینش و مهارت لازم دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۱۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: حوزه پرورشی و فرهنگی باید در اصل برنامه درسی مدرسه باشد

علیرضا کاظمی در مراسم معارفه معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه خرسندم در ایام الله دهه فجر اتفاق خوبی در حوزه پرورشی و فرهنگی می‌افتد اظهار کرد: لازم است از همکارانی که در این مدت تلاش کردند و فعالیت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی را پیش بردند، تشکر کرد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: فعالیت حوزه پرورشی و فرهنگی در دوران بسیار سخت کرونا تعطیل نشد؛ باید از آقای باقرزاده تشکر کرد زیرا این مسئولیت بزرگ را قبول کردند او از جنس پرورشی و تشکل‌های دانش‌آموزی است.

کاظمی با بیان اینکه دکتر باقرزاده برخوردار از دانش، بینش و مهارت لازم در این حوزه است ادامه داد: آقای باقرزاده از فعالیت در حوزه مربی در کف مدارس به این بخش آمده است. مسئولیت امانتی است که پاداش دنیوی و اخروی دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد طلایی ترین دوره حوزه پرورشی، این دوران باشد و افزود: حوزه پرورشی و فرهنگی باید در اصل برنامه درسی مدرسه باشد بهترین مسیر در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در مدرسه، فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی است زیرا سند بر ایجاد موقعیت‌های تربیتی رشد دهنده تاکید دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه پرورشی و فرهنگی جریان تربیت را از ۴ مسیر دنبال کردیم؛ ایجاد موقعیت‌های تربیتی با استفاده از توسعه ضریب نفوذ تشکل‌های دانش‌آموزی و تشکل‌های غیررسمی با شعار هر دانش‌آموز یک نقش و یک تشکل و استفاده از ظرفیت اردوها و اردوگاه‌ها؛ پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و رشد و شکوفایی آنان با استفاده از برگزاری جشنواره‌ها مطابق با ذائقه‌های دانش‌آموزان؛ جریان سازی‌های فرهنگی متناسب با اولویت‌های نظام و انقلاب؛ توسعه خدمات مشاوره ای و رصد و مراقبت آسیب‌های اجتماعی از جمله این اقدامات بود.

کاظمی دستاورد معاونت پرورشی و فرهنگی را نیز تشریح کرد و گفت: در بحث نیروی انسانی و منابع مالی اتفاقات خوبی رخ داد همچنین در حوزه زیربنایی و زیرساختی نیز اقدامات خوبی انجام شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش سرمایه ارزشمند این حوزه را انسجام و فرهنگ سازمانی عنوان کرد و افزود: در حوزه پرورشی و فرهنگی یک خانواده بودیم این موضوع بالاترین سرمایه معاونت بود. لازم است از زحمات تشکل‌های دانش‌آموزی نیز تشکر ویژه کرد.

وی توصیه کرد حمایت وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌ها و نیازهای حوزه پرورشی همچنین داشتن یک تیم یک دل و یکرنگ در معاونت حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار