آغاز پیک امیکرون در کردستان

تهران (پانا) - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به افزایش شمار موارد مشکوک و مبتلایان به کرونا و آغاز پیک امیکرون در استان هشدار داد گفت جلوگیری از وقوع پیک ششم با تکمیل زنجیره واکسیناسیون امکان پذیر است.

کد مطلب: ۱۲۵۱۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پیک امیکرون در کردستان

به گزارش ایسنا، امید بنفشی با اشاره به وضعیت استان از لحاظ بیماری کرونا اظهار کرد: شمار موارد مشکوک و مبتلایان به سویه امیکرون در استان طی چند روز گذشته افزایش یافته است.

وی بر لزوم جدی رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی در اجتماع، استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در دورهمی‌های غیر ضروری برای مهار و پیشگیری از این بیماری تأکید کرد و گفت: دوری از امیکرون با تکمیل زنجیره واکسیناسیون امکان پذیر است.

بنفشی با اشاره به اینکه سویه جدید ویروس کرونا یا امیکرون به دلیل قدرت انتشار بالا، نگرانی‌‎هایی در جامعه ایجاد کرده است، افزود: شهروندان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جدیدترین جهش کرونا، نوع امیکرون است، ادامه داد: این ویروس سرعت انتقال آن بسیار بالاست و شمار مبتلایان به این سویه در مدت ۲ تا سه روز، دو برابر می‌شود و هر فرد مبتلا می‌تواند هشت نفر را در یک روز به این بیماری مبتلا کند.

دکتر بنفشی با تأکید بر اینکه شهروندان بایستی بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، تزریق دُز سوم واکسن موارد شدید بیماری که نیاز به بستری دارند و میزان مرگ و میرهای ناشی از آن را به صورت معنی داری کاهش می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: افرادی که یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند برای تزریق دُز دوم و کسانی که هر ٢ دُز واکسن را زده‌اند برای دریافت دُز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار