افزایش ظرفیت پزشکی در کنکور 1401؛ ثبت‌نام آزمون سراسری از فردا آغاز می‌شود

تهران (پانا) - معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1401 از فردا یکشنبه 10 بهمن ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ظرفیت پزشکی در کنکور 1401؛ ثبت‌نام آزمون سراسری از فردا آغاز می‌شود

احسان جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری امروز سازمان سنجش اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون‌ سراسری سال 1401 از فردا یکشنبه 10 بهمن‌ آغاز می‌شود و تا روز 17 بهمن ماه ادامه دارد. در صورت لزوم برنامه مجددی برای ثبت‌نام پیش‌بینی و اعلام خواهد شد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش با اشاره به زمان برگزاری آزمون سراسری سال 1401 گفت:‌ آزمون روزهای 8، 9، 10 و 11 تیرماه سال 1401 برگزار خواهد شد. نتایج مرحله اول همانند سنوات گذشته اواسط مردادماه اعلام خواهد شد و بلافاصله فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود و نتایج بورسیه و شرایط خاص در انتهای مردادماه اعلام می‌شود.

وی افزود:‌ نتایج نهایی آزمون سراسری سال 1401 قبل از مهر ماه و اوایل دهه سوم شهریورماه اعلام خواهد شد تا پذیرفته‌شدگان بتوانند از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شوند.

جمالی تاکید کرد:‌ تغییرات سال 1401 سهمیه‌ها وجود ندارد و مصوبه‌ای هنوز ابلاغ نشده است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است و چندین جلسه هم برگزار شده است اما به آزمون سال 1401 نمی‌رسد. تنها تغییرات جزئی که وجود دارد مربوط به تغییر 20 درصد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رشته پزشکی است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت:‌ در سال 1401 میزان 20 درصد به ظرفیت رشته پزشکی اضافه خواهد شد و حدود 1600 نفر خواهد بود که آیین‌نامه اجرایی آن توسط وزارت بهداشت و درمان در حال تدوین است. کل ظرفیت پزشکی 9600 نفر خواهد بود. پذیرش 8 هزار نفر بوده است که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 1600 پذیرش جدید اضافه خواهد شد. این به معنی این نیست که برای بچه‌های تهران باشد و مخصوص مناطق محروم است.

به گفته جمالی، نحوه توزیع ظرفیت پذیرش پزشکی در آیین‌نامه وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار