5 خوراکی‌ را باید از صبحانه خود حذف کنید

تهران (پانا) - صبحانه مهم‌ترین و حساس‌ترین وعده شبانه روز است به همین دلیل یک سری خوراکی‌ها را نباید ناشتا امتحان کنید.

کد مطلب: ۱۲۵۱۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
5 خوراکی‌  را باید  از صبحانه خود حذف کنید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شروع روز خود با یک صبحانه سالم و مغذی نه تنها در طول روز انرژی شما را حفظ می‌کند، بلکه برای سلامت کلی شما نیز مفید خواهد بود. مشخص است که خوردن صبحانه خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و تمرکز شما را بهبود می‌بخشد.

اما خوراکی‌هایی هستند که خوردن آن‌ها ناشتا یا به عنوان صبحانه نه تنها به خوبی صبحانه عمل نمی‌کند بلکه باعث بروز بسیاری از بیماری‌های می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

۱. سوسیس

سوسیس این روز‌ها به عنوان یکی از وعده‌ها برای صبحانه انتخاب می‌شود، اما طبق بررسی‌ها این غذای فرآوری شده به هیچ عنوان گزینه خوبی برای وعده صبحانه نیست.

سوسیس از تجمیع موادی مانند: گوشت چرخ‌کرده، چربی، ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌ها تولید می‌شود، کلیه مواد افزودنی مذکور به راحتی می‌توانند در یک معده خالی باعث بروز بیماری‌های گوارشی شوند.

۲. قهوه طعم دار

قهوه یک گزینه مناسب درکنار وعده صبحانه است، اما زمانی که این نوشیدنی با طعم دهنده‌های مختلف ترکیب نشود، زیرا ترکیب این نوشیدنی با انواع طعم دهنده می‌تواند برای سلامت بدن یک تهدید محسوب شود.

۳. آبمیوه

مضر بودن آبمیوه برای صبحانه شاید برایمان عجیب باشد، اما بهترین پیشنهاد برای دریافت ویتامین c در اول صبح آبمیوه نیست بلکه خود میوه است چراکه آبمیوه تمام فیبر‌های مورد نیاز بدن را در هنگام صبحانه از بین می‌برد.

۴. غلات

هر خوراکی که از غلات فرآوری تشکیل شده باشد برای اولین وعده غذایی در طول روز پیشنهاد نمی‌شود چراکه قند خون تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود و در دراز مدت مدت می‌تواند باعث بروز بیماری قند حاد می‌شود.

۵. ماست‌های گیاهی یا طعم دار

ماست کم چرب در بین انواع لبنیات گزینه مناسبی برای یک وعده سالم صبحانه است، اما زمانی که همین ماست با انواع طعم دهنده‌ها یا گیاه‌های خشک ترکیب شوند، هیچ فایده غذایی در این وعده مهم نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار