مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

ما درگیر یک زندگی مدرسه‌ای شده‌ایم تا مدرسه زندگی

نیشابور (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش نیشابور تاکید کرد مسئولان آموزشی درگیر یک زندگی مدرسه‌ای شده‌اند تا مدرسه زندگی.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ما درگیر یک زندگی مدرسه‌ای شده‌ایم تا مدرسه زندگی

جلسه مدیران مدارس مستقل دوره ابتدایی با موضوع تبیین مسائل آموزشی و پرورشی نیم سال دوم سال تحصیلی و برنامه‌های دهه فجر در محل سالن شهید نورعلی شوشتری برگزار شد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه، مدرسه را به عنوان یک کانون تعلیم و تربیت معرفی کرد و گفت: اگر گام اصلی و نقطه عطف تعلیم و تربیت که همان مدرسه زندگی و آموزش و پرورش عالمانه است را درست برداریم به اهداف اصلی می رسیم.

علیرضا کلیدری افزود: ما باید به سمت آموزش های حضوری حداکثری دانش آموزان حرکت کرده، روی ماموریت های اصلی تمرکز کنیم تا با وجود همه محدودیت ها رشد کنیم. اگر گفتمان های لازم شکل نگیرد و تغییر ذهنی ایجاد نشود یقینا به هدف مطلوب دست پیدا نمی کنیم.

وی ادامه داد: ما بیشتر درگیر یک زندگی مدرسه ای شده ایم تا مدرسه زندگی. در مدرسه زندگی نقش تربیت و آفرینندگی به عنوان نقطه اوج تعلیم و تربیت دیده می شود. اگر انبوهی از داده ها داشته باشیم ولی منجر به تغیبر زندگی نشود یقینا به هدف غایی نمی رسیم.

کلیدری با تاکید بر اجرای برنامه های ایام دهه فجر، خاطرنشان کرد: قرار نیست کسی دستاوردهای انقلاب را بزرگ نمایی یا سیاه نمایی کند، ولی قرار است دستاوردهای انقلاب گفته شود و این یک وظیفه اخلاقی است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور اضافه کرد: آموزش و پرورشی که با ارتقای مدیریت آموزشگاهی همراه شود قطعا رشد می کند. آموزش و پرورشی که برای پر کردن یک سری ذهن های آماده، تلاش کرده و زمانی که آماده می شود، کاربست و محصول دیده نمی شود، این همان آموزش و پرورش انتقالی و یادگیری است. من و شما مسئول یادگیری و پر کردن ذهن ها نیستیم. اصالت تعلیم و ترییت به حیات پویا، کنار هم بودن، دست ورزی، تقویت حس کنجکاوی و شکوفایی استعدادهاست. اگر امروز به مبانی اصلی تعلیم و تربیت نپردازیم، بدون تردید فردا دیر است. ما هم اکنون باید با کرونا زندگی کرده و روی برنامه های خودآفرین با مداخلات هوشمندانه تمرکز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروز آسیب های نوپدیدی متوجه دانش آموزان شده است که باید برای آنها راه های جدید پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار