اجرای طرح هوشمندسازی ترافیک در تبریز

تبریز(پانا) - مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز از عملیات اجرایی سامانه کنترل و مدیریت هوشمند ترافیک در این کلانشهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح هوشمندسازی ترافیک در تبریز

محمدحسین اسحاقی افزود: این طرح‌ها با هدف افزایش ایمنی و انضباط ترافیکی و کنترل و رصد حداکثری ترافیک معابر شهر اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح‌ها در چهار موضوع اساسی شامل نصب دوربین‌های کنترل و ثبت سرعت غیرمجاز در ۲۰ معبر حادثه‌خیز، دوربین‌های ثبت پلاک در ۲۰ نقطه تعیین‌شده جهت کنترل تردد‌های غیرمجاز در محدوده کاهش آلودگی هوا و خطوط ویژه است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز گفت: نصب دوربین‌های نظارت تصویری در ۳۰ معبر پرتردد شهر برای نظارت و مدیریت بهینه جریان ترافیکی و توسعه شبکه ارتباطی فیبر نوری به طول ۱۰ کیلومتر به منظور انتقال پرسرعت داده‌های سامانه‌های هوشمند از طرح های دیگر است.
اسحاقی گفت: با اتمام این طرح‌ها بخش زیادی از مناطق حادثه‌خیز شهر که بروز حوادث در آنها ناشی از رعایت نکردن سرعت ایمن است، تحت پوشش دوربین‌های مکانیزه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها کلیه مبادی ورودی طرح محدوده کاهش آلودگی هوا به دوربین‌های ثبت پلاک مجهز خواهد شد یادآوری کرد: با توسعه سامانه‌های نظارت تصویری نیز پوشش نظارتی معابر شریانی درجه یک و ۲ از ۱۳ درصد به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار