تقوا یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه (س) است

پردیس(پانا)- سخنران مراسم‌های مذهبی در رابطه با جایگاه زنان گفت حضرت فاطمه‌زهرا(س) دارای ویژگی‌های بارز زیادی بودند از جمله می‌توان به تقوا و پارسایی، همسرداری، خانه داری، تربیت فرزند اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تقوا یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه (س) است

پروانه حاجی‌حسنی در جشنی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد صاحب الزمان بومهن برگزار شد؛ با اشاره به الگو گرفتن از بانوی دو عالم افزود: زنان در زندگی خود می‌توانند از بسیاری خصلت‌های نیک حضرت فاطمه‌زهرا(س) الگو بگیرند بخصوص برای تربیت فرزندان صالح.

وی ادامه داد: لازم است سعی کنیم تا فرزندان خود را به درستی تربیت کنیم و چه کسی بهتر از حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند در این زمینه الگوی ما باشد.

سخنران مراسم‌های مذهبی با بیان اینکه زنان از جایگاه بالایی برخوردارند تصریح کرد: گاهی لازم است که بیشتر به خود توجه کرده و فداکاری‌های مادران و خواهران خود را فراموش نکنیم و سپاسگزار آنها باشیم.

حاجی‌حسنی با اشاره به فداکاری‌هایی که حضرت فاطمه‌زهرا(س) در زندگی خود انجام دادند، اظهار کرد: در زندگی هر بانویی فداکاری‌های زیادی برای خانواده صورت می‌گیرد شاید این فداکاری‌ها کمتر دیده شود، اما لازم است با الگوگیری از آن بزرگوار دلسرد نشده و برای آرامش خانواده و فرزندانمان تلاش کنیم.

وی با اشاره به حقی که مادران به گردن فرزندان خود دارند، ادامه داد: شاید ما در زندگی روزمره کم لطفی‌هایی در حق مادرانمان کردیم و در حال حاضر از این بابت بسیار ناراحتیم ولی می‌توانیم حتی با یک محبت کوچک و یا دادن شاخه گلی دل مادرانمان را شاد کنیم و از این به بعد سعی کنیم تا دیگر اشتباه خود را تکرار نکنیم.

سخنران مراسم‌های مذهبی با بیان اینکه هستند کسانی که مادرانشان در قید حیات نباشند گفت: برای مادرانی که در قید حیات نیستند می‌توانیم با دعا، صدقه و نذر و حتی کمک به دیگران برایشان خیرات بفرستیم تا آنها نیز از ما راضی باشند.

حاجی‌حسنی در پایان با اشاره به مهربانی و دلسوزی حضرت فاطمه‌زهرا(س) تصریح کرد: با مهربانی و دلسوزی و فداکاری می‌توانیم از آن بانوی بزرگوار تأسی کنیم و این یکی از بزرگترین افتخاراتی است که نصیب هر شخصی نمی‌شود.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار