معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

خط ملی ۱۵۷۰ یک خط اورژانس مشاوره‌ای است

بجنورد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در جلسه هم‌اندیشی کارشناسان پاسخگوی خط ملی ۱۵۷۰ اظهار کرد خط مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ با مدیریت آگاهانه در رابطه با مسائل و چالش‌های حوزه دانش‌آموزی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
خط ملی ۱۵۷۰ یک خط اورژانس مشاوره‌ای است

محمد عقیقی در این جلسه ضمن تشکر از زحمات و تلاش کارشناسان پاسخگوی خط ملی ۱۵۷۰ اظهار کرد: این خط با هدف توسعه دسترسی دانش‌آموزان، مربیان مدارس و والدین به خدمات راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و افزایش آمادگی برای واکنش سریع در آسیب‌ها و فوریت‌های فردی و اجتماعی در حال فعالیت است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: بهترین راه کنترل آسیب های اجتماعی، پیشگیری است و مهم ترین ابزار آموزش و پرورش هم آموزش و توانمندسازی در سه حوزه دانش آموزی، والدین و کارکنان است که با اجرای طرح نماد و همکاری های درون سازمانی و برون سازمانی، این امر تحقق می یابد
عقیقی تاکید کرد: خط ملی ۱۵۷۰ یک خط اورژانس مشاوره‌ای است که تلاش می‌کند در اوقات مختلف با دانش‌آموز ارتباط بگیرد و بدون آنکه دانش‌آموز یا هر فرد دیگری زمان و فرصتی را برای رفتن به نزد مشاور صرف کند، پاسخ و راه‌حل مشکلات را دریافت کند.
وی خاطرنشان کرد: می‌طلبد که همکاران اطلاع‌رسانی لازم در خصوص این طرح را برای دانش‌آموزان، همکاران و اولیا داشته باشند تا از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.
گفتنی است سامانه خط ملی نماد ۱۵۷۰، با هدف مداخله به هنگام در فوریت‌های روانی و اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی در حوزه‌های تربیتی، تحصیلی و خانوادگی دانش آموزان، معلمان و والدین از ساعت ۸ صبح الی 20 شب به تماس گیرندگان مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار