نوری: پرداختن به سیره تربیتی حضرت زهرا (س) در تعلیم و تربیت مهم‌ترین ذکر است

نیمی از همکاران شاغل و پیشکسوت در آموزش و پرورش، بانوان هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روش‌های تربیتی حضرت زهرا (س) گفت که در نظام تعلیم و تربیت پرداختن به سیره تربیتی حضرت زهرا (س) مهم‌ترین ذکر است.

کد مطلب: ۱۲۴۹۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نوری: پرداختن به سیره تربیتی حضرت زهرا (س) در تعلیم و تربیت مهم‌ترین ذکر است

یوسف نوری در همایش بانوی خردمند و بزرگداشت روز زن که صبح امروز 4 بهمن ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه رویکردهای مختلفی درباره وجود مقدس حضرت زهرا (س) وجود دارد اظهار کرد: آنچه را که ما یاد گرفتیم و شنیدیم بی تردید محور آیه تطهیر حضرت زهرا (س) است. در سیره پیامبر اکرم نیز می‌بینیم که بارها بر دست حضرت زهرا بوسه می‌زدند.

وی با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت پرداختن به سیره تربیتی حضرت زهرا (س) مهم ترین ذکر است افزود: حضرت امام (ره) در سیره تربیتی تهذیب را بالاترین مساله می‌دانند. اگر در این مسیر انسان تربیت کردیم انسان تراز تربیت شده است. شهدای ما اینگونه بودند بیش از ۶ هزار شهید زن در دفاع مقدس داریم که ۵۰۰ نفر از این تعداد در خط مقدم به شهادت رسیدند.

نوری با اشاره به روش‌های تربیتی حضرت زهرا (س) ادامه داد: روش الگویی، نماز شب خواندن و دعا کردن برای دیگران، روش موعظه حسنه، روش محبت ورزی، تمثیل و قصه گویی و روش آداب‌های صحیح از روش‌های تربیتی ایشان بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، نیمی از همکاران شاغل و پیشکسوت ما بانوان هستند. بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز داریم که حدود نیمی از این افراد نیز دختران هستند.

گفتنی است در این همایش از تعدادی از بانوان و مادران شهید تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار