رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی:

رتبه‌بندی معلمان تا پایان بهمن‌ماه اجرایی می‌شود

شیراز(پانا)- رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش فارس از رتبه‌بندی معلمان تا پایان بهمن یا قبل از عید خبر داد‌.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی معلمان تا پایان بهمن‌ماه اجرایی می‌شود

رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به رتبه‌بندی معلمان وارد شده است به زودی مرتفع می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید اجرایی شود.

علیرضا پاک‌فطرت گفت: ما وزارت آموزش و پرورش را مرجع تمام وزارت خانه‌های کشور می‌دانیم و نقشی که سیستم تعلیم و تربیت در راستای رشد کشور می تواند ایفا کند بی‌بدیل و بی جایگزین است.

وی با توجه به اینکه توسعه‌یافتگی هر جامعه و کشوری به آموزش و پرورش آن بستگی دارد، افزود: مجلس یازدهم طرح رتبه‌بندی معلمان را که سال‌ها مغفول مانده بود، پیگیری کرده است و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده است.

رییس مجمع نمایندگان فارس اظهار کرد:از سمت رئیس جمهور نیز قول هایی در جهت تهیه و ارائه لایحه‌ای به مجلس برای تحول نظام پرداخت عمومی دریافت شده است.

پاک فطرت با اشاره به اینکه حقوق ها باید بر اساس راندمان، سختی و ارزش کار پرداخت شود، اضافه کرد: تعیین حقوق صرفا با تکیه بر ساعات کاری باعث کاهش انگیزه و کیفیت کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید نخبگان را وارد آموزش و پرورش کنیم گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند .

رییس مجمع نمایندگان فارس بیان کرد: آسیب‌شناسی مسائل تربیتی و آموزشی آموزش و پرورش باید در اولویت کار مسئولین این سیستم قرار گیرد.

پاک فطرت گفت: کمی سازی آموزش و نمره‌گذاری کار دانش آموزان یک آفت بزرگ برای آموزش و پرورش است و باعث اضطراب تحصیلی و گاها حتی ترک تحصیل می شود.

وی ادامه داد: مسائل تربیتی باید محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس باشد تا دانش‌آموزانی اخلاق‌مدار و فعال و متعهد به ارزش‌های اسلامی در جامعه تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار