درج هرگونه آگهی پیش فروش ساختمان بدون اخذ مجوز غیر‌قانونی است

اردبیل(پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت هرگونه انتشار آگهی پیش فروش ساختمان از سوی اشخاص در مطبوعات و رسانه‌ها بدون اخذ مجوز غیر‌قانونی بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۸۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
درج هرگونه آگهی پیش فروش ساختمان بدون اخذ مجوز غیر‌قانونی است

به گزارش دادگستری استان اردبیل، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل در جلسه بررسی نحوه اجرای قانون پیش فروش ساختمان اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم اجرای کامل این قانون شاهد تشکیل پرونده های متعدد در محاکم هستیم لذا ضروری است تا دستگاه های متولی و ناظر دقت و نظارت کافی بر این امر داشته باشند تا از بروز بسیاری از اختلافات و دعاوی پیشگیری شود.

وی افزود: مطابق قانون اجازه پیش فروش ساختمان منوط به پیشرفت 30 درصدی کار است و خریدار باید پس از مذاکرات مقدماتی در بنگاه های املاک، برای تنظیم سند پیش فروش رسمی باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اعلام اینکه به جد پیگیر اجرایی نمودن جامع و کامل این قانون در استان هستیم،گفت: هرگونه انتشار آگهی پیش فروش ساختمان از سوی اشخاص در مطبوعات و رسانه ها بدون اخذ مجوز غیر قانونی بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می شود ومطابق ماده 23 قانون پیش فروش ساختمان مجازات حبس در انتظار پیش فروشندگان خارج از دفترخانه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار