آموزش و پرورش در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثر دارد

اردبیل(پانا) - رئیس کل دادگستری اردبیل گفت آموزش و پرورش، در پیشگیری از وقوع جرم، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج قانونمداری در جامعه، نقش موثر و ارزشمندی دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثر دارد

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل،حجت الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری اردبیل در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، با اشاره به نقش تربیت صحیح انسانها در سلامت جوامع و کاهش جرم، توجه ویژه والدین به تربیت عالمانه فرزندان را با اهمیت و ضروری دانست.

او مدارس را بهترین مکان برای انتقال ارزش های اسلامی، اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارتهای زندگی به آحاد جامعه بویژه کودکان و نوجوانان عنوان و تاکید کرد: از آنجائیکه پیشگیری از وقوع جرم و تمکین آحاد ملت به قانون و قانونمداری طبق اسناد بالادستی بویژه تاکیدات مقام معظم رهبری یکی از مهمترین رسالت‌ها و رویکرد در قوه قضائیه است، بنابراین نقش آموزش و پرورش و تلاش های آن در تحقق این مهم حائز اهمیت و دارای جایگاه ویژه است.

رئیس کل دادگستری استان در بخشی از سخنان خود به گستردگی مدارس و مراکز آموزشی و تربیتی در سطح استان اشاره و از حمایت دستگاه قضایی استان برای کمک به روند تک برگی شدن اسناد مالکیت مدارس در راستای صیانت از اموال دولتی، حفظ بیت المال و کاهش تعارضات ملکی، خبر داد.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان هم ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام کثیرلو به سمت رییس کل دادگستری استان و آرزوی توفیقات الهی برای مجموعه خدوم دستگاه قضایی، گزارشی از سیمای آموزش و پرورش استان و تلاش های انجام یافته در راستای اعتلای جایگاه استانی و کشوری آن در حوزه های متنوع آموزشی و تربیتی، ارائه کرد.

او با اشاره به زمینه همکاری های مشترک آموزش و پرورش و دادگستری کل استان بویژه در بخش های حقوقی، پیشگیری از وقوع جرم، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، آن را نمونه ممتازی از تعاملات موثر و سازنده بین بخشی بیان کرد و ضمن تشکر از همکاریهای مشترک افزود: آموزش و پرورش استان آمادگی لازم دارد تا همکاریهای فی مابین را تا بالاترین سطح ممکن ارتقا دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار