دختر شهید حسن ایرلو در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

پدرم پاداش ۴۲ سال مجاهدتش را با شهادت گرفت

تهران (پانا) - دخترشهید ایرلو معتقد است ارتباط معنوی قوی با خالق، کمک و خدمت عاشقانه به خلق خدا، ساده زیستی، مبارزه با ظالمان، دستگیری از مظلومان و مبارزه با رانت خواری از ویژگی های مشترک شهداست و پاداش ۴٢ سال مجاهدت پدرش شهادت بود که نصیبش شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پدرم پاداش ۴۲ سال مجاهدتش را با شهادت  گرفت

با هدف تکریم و ارج نهادن به مقام مادران و همسران و خانواده شهدا به همت معاونت پرورشی منطقه برنامه دیدار با خانواده شهید حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن انجام شد.

نمایندگان معاون پرورشی منطقه مهدیه پورشریعت؛ کارشناس فرهنگی وهنری منطقه، فاطمه خدایی؛ کارشناس امورشاهد وایثارگران، معصومه السادات طاهری مدیر دبیرستان خدیجه کبری وخالقی مربی پرورشی دبیرستان با خانواده شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن دیدار کردند.

آپارتمانی قدیمی و ساده در طبقه پنجم بدون آسانسور که موجب تعجب و حیرت شد، خانه این شهید بود. خانه ای پر از مهر، صفا و صمیمیت با خانواده ای بی آلایش، صادق، خونگرم و مهربان. در این دیدار ابتدا عصمت غمین فرد؛ همسر شهید از خصوصیات اخلاقی حاج حسن مواردی را بیان کرد.

ویژگی های مشترکی که در شهدا دیده می شود از قبیل ارتباط معنوی قوی با خالق، کمک و خدمت عاشقانه به خلق خدا، ساده زیستی و مبارزه با ظالمان و دستگیری از مظلومان دراین شهید جانباز مشهود بود.

همسر شهید اظهار کرد: حاج حسن بسیار اهل تلاوت قرآن بود، هرسال مقید بود حتما سه ماه رجب، شعبان و رمضان را روزه بگیرد. در مواقع کوتاهی که منزل بود، بسیار رعایت حال مرا می کرد و همیشه تلاش می کرد رضایت همسرش را جلب کند و می گفت تا رضایت همسر نباشد امکان رسیدن به مقام شهادت نیست.
وی افزود: حاج حسن هرگز اجازه سوء استفاده از نام، شرایط و موقعیتش را به هیچکس نمی داد. فرزندانش را طوری تربیت کرده بود که خود را طلبکار از انقلاب ندانند بلکه همواره سرباز انقلاب و اسلام باشند. هیچ کدام از فرزندانش منصب یا جایگاه دولتی ندارند و همانند مردم عادی و معمولی کار و زندگی می کنند.
فاطمه ایرلو؛ دختر شهید ضمن روایت چگونگی شهادت پدرش خاطراتی از وی باز گو کرد.
دختر شهید با اشاره به آخرین تبریک تولدش از طرف پدر گفت: پدرم بسیار مهربان بود. حتی در بستر بیماری با وجود شرایط بسیار سخت روز تولد مرا فراموش نکرده بود و روز ۱۶ آذر ماه با تماس تلفنی و تبریک تولدم مرا غافلگیر کرد و با این که شرایط جسمانی مساعدی نداشت، ولی به زحمت با من صحبت کرد.
ساده زیستی یکی دیگر از ویژگی های مهم شهید و خانواده وی است. فاطمه دختر شهید از پدرش نقل قول کرد که زندگی مسئولین باید ساده باشد.

وی با اشاره به خصوصیات بارز شهید ایرلو تصریح کرد: پدرم حساسیت ویژه‌ای روی بیت المال داشت، همیشه هنگام تماس کیفیت بسیار پایین بود و ما فکر می کردیم آنتن دهی در یمن مشکل دارد، ولی بعداز شهادت مطلع شدیم اینترنت پر قدرت هم بوده، ولی او حتی از اینترنت پر قدرت سفارت جهت تماس با خانواده استفاده نمی کرد.

فاطمه با اشاره به سبک تربیتی پدر شهیدش گفت: پدرم حتی مراقب معاشرت های خانواده بود که مبادا شرکت در بعضی مجالس و دیدار با مقامات باعث غرور و توقعات نابجای فرزندان نشود.

وی افزود: هیچ کدام از ما حتی مادرم از کارهای عام‌المنفعه پدر اطلاع نداشتیم. بعد از شهادتش مطلع شدیم وی خانه ای در قرچک ورامین خریده بود که وقف دارالقرآن کرده بود و جهیزیه هایی که جهت کمک به زوج های بی بضاعت تهیه کرده بود. همچنین وام های قرض الحسنه که به افراد مختلف داده بود که بعد از شهادتشان این افراد مراجعه کردند جهت تسویه بدهی که مادر با کمال رضایت این بدهی ها را بخشید.

دختر شهید ایرلو در ادامه گفت: در آخرین مهمانی شهید سلیمانی، پدرم بشارت خبر شهادتش را از وی شنید و مشتاقانه به آخرین ماموریت خود رفت. دشمنان فکر می کنند با شهادت پدر این راه تمام می شود که اینطور نیست و خون وی قطعا دامن آل سعود را خواهد گرفت. اولین نتیجه خون این شهید فتح جبهه معرب خواهد بود.

فاطمه با اشاره به این نکته که در هر صورت فراق عزیزان سخت است؛ اظهار کرد: هرچند هنوز مادرم آسمانی شدنش را باور نکرده و می گوید فکر می کنم مثل همیشه دور از ما مشغول خدمت به اسلام است.

وی افزود: هر وقت مادرم بی‌تابی می کند با این جمله آرامش می کنم که پدرم پاداش ۴۲ سال مجاهدتش را با رسیدن به مقام شهادت گرفت. من و برادرانم نزدیک به دوسال پدرم را از نزدیک ندیده بودیم واقعا دلتنگش بودیم و روزهای بسیار سخت و جان فرسای قبل از شهادت پدرم سخت ترین روزهای زندگیمان بود. پدرم‌ حتی در یمن هم به شهادت همکاران و دوستانش همراه و همدرد مردم مظلوم یمن بود حتی در نوع تغذیه.

فاطمه ایرلو با ابراز شکرگزاری به درگاه خداوند متعال اظهار کرد: خدا را شکر می کنم که حضرت زینب (س) مرا هم به خیمه شان راه دادند و به افتخار فرزند شهید بودن نائل شدم، همیشه می دانستم که پایان راه پدرم شهادت است و شهید سلیمانی بارها این وعده را به من داده بود و هر بار مرا می دید به شوخی دختر شهید خطابم می کرد.

وی افزود: در خصوص فعالیت های پدرم و بخش هایی از زندگی وی، سالها باید بگذرد تا این روایت ها بیان شود. اما میزان حمله و خوشحالی رسانه های عربی و عبری از شهادت وی مشخص می کند او چه کسی بود و چه کارهایی کرده است و چه لطمه های بزرگی به دشمن وارد کرده است.

در پایان فاطمه، دختر شهید تاکید کرد: ما پدر را بعد از شهادتش بهتر شناختیم. هرکس به ما می گوید با شهید نسبت دارید می گویم ما باعث افتخارمان است و خودمان را به شهید می چسبانیم ولی حقیقتا شهید با توجه به رفتار، گفتار و اعمال با ما متفاوت بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار