آیین گشایش ششمین جشنواره کشوری دانش‌آموزی سفیران سلامت به میزبانی استان فارس

شیراز (پانا) - میزبانی ششمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی در کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان فارس سپرده شده است و دبیرخانه کشوری این جشنواره در دفتر معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش این استان راه‌اندازی شده است؛

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین گشایش ششمین جشنواره کشوری دانش‌آموزی سفیران سلامت به میزبانی استان فارس

آیین افتتاحیه ششمین جشنواره کشوری سفیران سلامت دانش‌آموزی امروز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی استان فارس برگزار شد و علاقمندان تا 30 بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در منطقه خود ارسال کنند و پس از داوری اولیه، آثار برگزیده از منطقه به دبیرخانه کشوری در شیراز ارسال می‌شود؛ اختتامیه این جشنواره نیز در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، طرح سفیران سلامت را یکی از زمینه‌های ورود دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: با توجه به شیوع کرونا و الزام رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی دانش‌آموزان به عنوان مراقبان سلامت نقشی مهمی در کنار خانواده و کم کردن میزان صدمات ناشی از بیماری داشتند.

محمدخلیل عسکری امروز در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی در فارس که با حضور معاون تربیت بدنی وزیر و روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تعطیلی مدارس، دانش‌اموزان ما را درگیر مشکلاتی از جمله افت پنهان تحصیلی کرده است و با توجه به تصمیمات وارت آموزش و پرورش مبنی بر حضوری شدن آموزش شاهد ایجاد تعارضاتی در بین خانواده‌ها هستیم که امیدواریم ستاد ملی کرونا در این مقوله به گونه‌ای عمل کند و تصمیمات و دستورالعمل‌هایی ارائه کند که هم تعارضات بین خانواده‌ها از بین برود و هم با حضوری شدن مدارس شاهد پویایی و شادی دانش‌آموزان باشیم.

وی در ادامه از اعضای خانواده دانش‌آموزان و به ویژه مادران که در این مدت در کنار دانش‌آموزان حضور داشتند و اجازه ندادند امر آموزش تعطیل شود قدردانی کرد.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه با تاکید بر اینکه گسترش نظام جامع آموزش سلامت در مدارس، از اهداف جشنواره سفیران سلامت است، گفت: این جشنواره می‌تواند باعث ارتقاء فرهنگ سلامت در سطح مدارس، خانواده‌ها و جامعه شود.

آیت‌اله دهقان با اشاره به اینکه این جشنواره روشی اثربخش برای تشویق و ترغیب افراد به منظور اتخاذ تصمیمات بهداشتی است، گفت: این مهم با آموزش و یادگیری توسط گروه‌های همسال ایجاد می‌شود تا با تعامل درون گروهی و برون گروهی مفاهیم بهداشتی را آموخته و استحکام بخشند.

به گفته وی، یکی از رویکردهای مهم در راستای پیشگیری و افزایش سطح ایمنی در جامعه، ارتقای سواد سلامت شهروندان، فرهنگ سازی و اجرای فعالیت‌های ترویجی سلامت محور است که می‌توان در قالب‌های مختلف از جمله برگزاری چنین جشنواره‌هایی و تهیه و تولید محتوای آموزشی،به جامعه ارائه داد.

ششمین دوره جشنواره سفیران سلامت به منظور ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری و کنترل، افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش‌آموزان، با هدف شناسایی و رشد و شکوفایی فابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و مدارس در زمینه سلامت و تندرستی امسال به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم سوگندنامه سفیران سلامت توسط دانش‌آموز «فاطمه اژدری» از دبیرستان امتیاز ناحیه ۲ شیراز قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار