معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

توزیع 886 هزار قرص آهن و ویتامین D بین دانش‌آموزان محروم و روستایی

کرمانشاه (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از توزیع 886 هزار قرص آهن و ویتامین D بین دانش‌آموزان مدارس مناطق حاشیه شهر و روستایی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 886 هزار قرص آهن و ویتامین D بین دانش‌آموزان محروم و روستایی

ماشاءالله پروین اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اقدام به تهیه و توزیع 606 هزار قرص آهن و 280 هزار قرص ویتامین D در بین مدارس روستایی و حاشیه شهر دوره متوسطه دخترانه و پسرانه استان کرده‌ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: در این طرح 37 هزار و 875 دانش‌آموز دختر 16 عدد قرص آهن و 31 هزار و 111 دانش‌آموز دختر و پسر 9 عدد قرص ویتامین D دریافت می کنند.

پروین یادآور شد: طرح آهن یاری به مدت 16 هفته و مکمل یاری با ویتامین D به مدت 9 ماه در مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: اگرچه این تعداد قرص برای پوشش تمام دانش‌آموزان واجد شرایط استان جوابگو نیست، اما با توجه به این‌که دانش‌آموزان حاشیه شهر و روستایی در معرض خطر هستند، این گروه از دانش‌آموزان را در اولویت قرار داده ایم.

پروین از خانواده‌های دانش‌آموزانی که قرص‌های آهن و ویتامین D دریافت می‌کنند، خواست تا نظارت کنند حتما دانش‌آموزان این قرص‌ها را در موعد مقرر مصرف کنند.

وی ادامه داد: انتظار داریم خانواده‌های دانش‌آموزانی که قرص‌های مکمل دریافت نکرده‌اند، خودشان اقدام به خرید این قرص‌ها برای دانش‌آموزان کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سپس با بیان این‌که آهن از جمله ریزمغذی‌هایی است که کمبود آن در سطح وسیعی از جهان به خصوص در کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود، گفت: این کمبود، زندگی میلیون‌ها نفر به ویژه زنان، کودکان، نوجوانان، سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد.

پروین با بیان این‌که کم‌خونی ناشی از فقر آهن اغلب در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود، یادآور شد: کاهش قدرت و ظرفیت یادگیری، کاهش تمرکز حواس، افت تحصیلی، خستگی زودرس و ضعف و سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها از مهم‌ترین عوارض کم‌خونی و فقر آهن است که برای مقابله با آن قرص‌های آهن بین دانش‌آموزان دختر مناطق محروم توزیع می‌شود.

پروین با اشاره به این‌که کمبود ویتامین D نیز در کشور شایع است، خاطرنشان کرد: کمبود این ویتامین نیز مشکلاتی را برای دانش‌آموزان به وجود می‌آورد، بنابراین توزیع رایگان آن بین دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی در برنامه آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار