خسارت 43 میلیاردی سیلاب به زیرساخت‌های شهری در لامرد

شیراز (پانا) - به گفته رئیس شورای شهر لامرد، میزان خسارتی که از سیل روزهای 12 و 13 دی‌ماه برآورد شده است، بیش از 43 میلیارد تومان بوده که بیشترین خسارت نیز به ابنیه‌ها، پل‌ها و تاسیسات شهری و ساختمان‌ها وارد شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
خسارت 43 میلیاردی سیلاب به زیرساخت‌های شهری در لامرد

عبدالله حیدرپور در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اینکه، شهرداری لامرد از دو هفته قبل از اعلام بارندگی اقدام به لای‌روبی رودخانه‌ها و جداول سطح شهر کرده بود، گفت: اما متاسفانه با شروع بارندگی و جاری شدن سیلاب منازلی که در حاشیه رودخانه‌ها بودند دچار آسیب دیدگی بیشتری شدند که در عین حال بعد از بارندگی نیز شهرداری اقدام به لای‌روبی رودخانه‌ها به کمک سایر دستگاه‌های اجرایی کرد.

وی در خصوص دلایل وقوع سیل در لامرد گفت: شهر لامرد دارای ۸ تنگ است که آب از این طریق به شهر سرازیر می‌شود و متاسفانه به دلیل نبود سیل‌بند در سر‌منشاء آب‌هایی که از کوه‌ها سرازیر می‌شوند، این حجم آب وارد شهر می‌شود و پل‌هایی که در گذشته احداث شده نیز جوابگوی این حجم آب نیست و بعد از طغیان به سطح شهر و منازل شهروندان نفوذ پیدا می‌کند.

وی راه حل رفع این مشکل را انجام مطالعات علمی و ارائه طرح‌های مطالعاتی از طریق شهرداری و سایر ادارات اجرایی و تامین اعتبار دانست تا بدین طریق بتوان در سرمنشاء این ۸ رودخانه دیوار سیل بند احداث شود تا مانع عدم نفوذ آب به شهر شویم.

رئیس شورای شهر لامرد با اشاره به اینکه از این 8 تنگ دو مورد طرح مطالعاتی دارد و به ستاد بحران ارسال شده است و از ستاد بحران استان و کشور می‌خواهیم تا نسبت به طرح‌های مطالعاتی، تامین اعتبار کنند تا شاهد رفع این مشکلات باشیم چرا که چنانچه این اقدامات کنترل نشود در آینده دچار مشکلات بزرگتری خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار