تولید بیش از ۳ هزار تُن مرغ در فسا

شیراز (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از تولید 3 هزار و 472 تُن گوشت مرغ در 9 ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد و افزود برای تولید این مقدار گوشت مرغ یک میلیون و 438 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از ۳ هزار تُن مرغ در فسا

ناصر انصاری گفت: کار پرورش جوجه‌های گوشتی در 21 واحد مرغداری با ظرفیت اسمی جوجه‌ریزی 480 هزار قطعه در هر دوره در این شهرستان انجام می‌شود که همگی دارای پروانه بهره‌برداری هستند.
به گفته وی، به منظور حمایت از مرغداران در طول مدت مذکور بیش از 9 هزار و 416 تُن خوراک طیور یارانه‌دار شامل ذرت و سویا به مرغداران این شهرستان تخصیص یافته است.
وی ابراز کرد: صنعت مرغداری از جمله بخش‌های مهم کشاورزی در شهرستان فسا هستند که علاوه بر تامین نیاز گوشت مرغ این شهرستان محصولاتش به سایر مناطق استان نیز ارسال می‌شود.
به گفته وی، شهرستان فسا هم اکنون دارای یک واحد کشتارگاه صنعتی مرغ است که سالیانه ظرفیت 600 هزار قطعه ذبح و قطعه‌بندی در سال را دارد، اما به دلیل مشکلات مالی الان غیرفعال است.
انصاری با اشاره به اینکه بیش از 108 نفر در بخش‌های مختلف پرورش طیور شهرستان فسا مشغول به کار هستند، افزود: در تلاشیم تا واحدهای تولیدی با حداکثر توان خود فعال باشند.
وی تاکید کرد: مراحل پرورش جوجه‌های گوشتی توسط اداره دامپزشکی و کارشناسان جهاد کشاورزی کنترل می‌شود و تنها در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی لازم بین هر دوره از پرورش، مجوز جوجه ریزی برای دوره بعد صادر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار