رئیس شورای شهر تهران: خزانه شهرداری را شهرداران باید پُر کنند

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت که خزانه شهرداری باید از سوی شهرداران پُر شود. انتظار این است که واقعا تلاش کنند و وظایف خود را در تامین منابع انجام دهند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران: خزانه شهرداری را شهرداران باید پُر کنند

مهدی چمران در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران که معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران هم در صحن شورا حضور داشت خطاب به او گفت: رکودی در شهر تهران در دوران چهارساله گذشته به وجود آمد که این رکود هنوز ادامه دارد.

چمران گفت: می‌دانم که رکود خیلی سریع شکل می‌گیرد اما از بین بردن آن خیلی سخت و زمان‌بر است اما الان چند ماه است شروع به کار کردیم و انتظار داشتیم در این زمینه شهرداران مناطق ما فعال شوند. شهرداران مناطق فکر نکنند که یک خزانه‌ای وجود دارد و دست می‌کنند در این خزانه غیب و هرچقدر که بخواهند پول در می‌آید.

چمران ادامه داد: خزانه را خودشان باید پر کنند. انتظار ما این است که واقعا تلاش کنند و وظایف خود را در تامین منابع انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم کاری خلاف قانون و فراتر از طرح جامع انجام شود، گفت: از همه مهمتر معاون شهرسازی است و مواردی را که می‌شود اصلاح کرد اما بعضی چیزها وجود دارد که می توان به نفع مردم آنها را اصلاح کرد تا مشکلات مردم حل شود و نه تنها آسیبی به جایی نمی رساند بلکه به نفع شهر هم هست.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز چیزی از معاونت شهرسازی ندیدیم، گفت: انتظار داریم در این زمینه اقدام کنند و نمی دانم کی می خواهند معجزه کنند. اما باید معاونت شهرسازی در این زمینه بجنبد و تلاش کند. من از آقای فروزنده و زاکانی خواهشم این است که اگر خودشان رویشان نمی شود به مناطق بگویند مدیران را جمع کنند و ما به آنها بگوییم. اینگونه نمی شود درآمد کسب کرد. باید تلاش کنند و کار کنند و راه های ابتکاری به دست آوردند و درآمد حلال کسب کنند.

وی تاکید کرد که برای انجام پروژه ها به منابع مالی نیاز داریم و گفت: علاوه بر اینکه انتظار داریم قوانین مو به مو انجام شود اما قفل و بست های بی‌جایی که گاهی به دست و پای مردم زده می شود برداشته شود تا مردم بتوانند راحت تر کار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار