معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خبر داد؛

کاهش 60 تا 70 درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران

تهران (پانا) - معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت که صدور پروانه ساختمانی در تهران در یک فرایند 5 تا 6 ساله حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 60 تا 70 درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران

حمیدرضا صارمی در جلسه امروز شورای شهر تهران در واکنش به صحبت های چمران گفت: در بررسی های که انجام دادیم در کشور آمار صدور پروانه ده تا ۱۵ درصد کاهش یافته اما در تهران در یک فرایند ۵,۶ ساله حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته که این نشان می دهد این کاهش صدور در تهران دو سه برابر متوسط کشوری است.

معاون شهردار تهران افزود: چهار لایحه دست کمیسیون معماری است که این هفته رسیدگی می شود. سه لایحه نیز در راه است. درخصوص کاهش صدور پروانه از حدود ۱۱۴ نودی که وجود دارد تا هفته آینده حدود۶ مورد حذف می شود.

معاون شهردار: بلندمرتبه سازی را هر روز سخت تر می کنند

صارمی گفت: در یکی دو هفته گذشته آمار صدور پروانه رو به افزایش است.‌ متاسفانه رعایت ضوابط به گونه ای شکل گرفته است که امروز که می خواهیم حرکت کنیم به عنوان تخلف محسوب می شود.

معاون شهردار تهران افزود: یعنی اینکه در کل شهر مقرراتی را حاکم کنیم. در بخشی از شهر بیش از سه طبقه نمی‌شود ساخت و ساز کرد. سه طبقه توجیه فنی و اقتصادی و اجتماعی ندارد. بلندمرتبه سازی را هر روز سخت تر می کنند و هر مصوبه ای در شورای عالی می رود راجع به همه موارد حرف می زند.

صارمی اضافه کرد: ده ها پرونده علیه معاونین شهرسازی در محاکم شکل گرفته است و اختیاراتی که مناطق داشتند به طور کامل حذف شده و نیاز است که اینها با تدبیر باز شود.‌ با پشتیبانی شورا که به آنها اعتقاد داریم انشالله طی یکی دو ماه آینده فرایند صعودی خواهد بود.

رئیس شورای شهر: صدور چند پروانه بیشتر خوشحالتان نکند

چمران در واکنش گفت: ما مصوبه ای داشتیم برای کاسته شدن از مدت زمان صدور پروانه فرصت داده شده بود و معاونت شهرسازی باید باید در این زمینه لایحه ای بیارود که از سه ماه گذشته و هنوز لایحه نیامده است.

وی ادامه داد: واقعا نگرانیم چرا که چند پروانه بیشتر گرفتن زیاد خوشحالتان نکند و این طبیعی است و هرساله در این بازه زمانی رخ می دهد و این را اشتباه نگیرید و زیاد خوشحال نشوید. باید کارهایی فراتر از این انجام دهیم. در چهار سال گذشته هر سال از صدور پروانه ها کاسته شده و اینها روی هم انباشته شده است و اگر درآمدی است به این دلیل است که عوارض را بالا بردند. وگرنه میزان صدور پروانه در شهر تهران که این همه بافت فرسوده دارد افت کرده است.

چمران گفت: این کار سختی است و چندان ساده نیست ما انتظار کارهای سخت را از مردان بزرگ داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار