عسکری: با استفاده از ظرفیت فرهنگیان جوان، می‌توان شاهد تحول در آموزش و پرورش باشیم

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس، استفاده از ظرفیت فرهنگیان جوان را یکی از راهکارهای عملیاتی و ارزشمند برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش دانست و گفت به همین منظور «از سال 1395 به فکر این بودیم تا با شناسایی ظرفیت‌های بی‌نظیر جوانان در آموزش و پرورش به سیستم تعلیم و تربیت کمک کنیم.»

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: با استفاده از ظرفیت فرهنگیان جوان، می‌توان شاهد تحول در آموزش و پرورش باشیم

محمد خلیل عسکری امروز در نشست هم‌اندیشی فرهنگیان جوان استان فارس گفت: در سال 1397 که بیانیه گام دوم انقلاب صادر شد، اولین مجموعه و استانی بودیم که در راستای حمایت از این بیانیه تشکل‌ها و جلسات مختلفی را با محوریت اجرای سند تحول بنیادین برگزار کردیم؛ مدیریت در تراز انقلاب اسلامی و کار جهادی و گروهی از محورهایی بود که در جلسات هفتگی با فرهنگیان جوان در سنوات قبل دنبال شده است.
وی گفت: انتصاب مشاور جوان در اداره کل می‌تواند پل ارتباطی خوبی را با فرهنگیان جوان در راستای استفاده از ظرفیت بی‌نظیر این قشر خلاق برقرار کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در صدد هستیم دوره‌های آموزشی مختلفی را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای توانمندسازی نیروهای جوان در راستای اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار کنیم.
عسکری گفت: در کمیته انتصابات براساس مدارک تحصیلی و مهارتی و به اقتضای نیازهای متفاوت شهرستان‌ها از وجود پر برکت جوانان در مسایل مدیریتی و اجرایی بهره خواهیم گرفت.
وی گفت: سعی کرده‌ایم در این مدت کوتاه با اراده‌ای قوی و در چارچوب دستورات ستاد ملی کرونا مدارس را فعال کنیم تا دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری بی‌بهره نشوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باید فرایند شناسایی فرهنگیان جوان و انقلابی ادامه دار باشد تا با چتری گسترده تر به دنبال اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب باشیم.

آمادگی فرهنگیان جوان فارس برای اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان در ادامه این نشست گفت: فرهنگیان جوان فارس این آمادگی را دارند که با یک مدیریت حساب شده بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین را با کیفیت مطلوب در استان اجرا کنند.

مرتضی کریمی گفت: کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و مدیران جوان اصطلاحاتی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بارها به آن اشاره کرده است.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان گفت: مقام معظم رهبری بارها در مقابل افراد و جریانی که به دنبال منزوی کردن جوانان انقلابی بود موضع گیری کرده است و بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید کرده است.

کریمی گفت: بنا بر فرموده ایشان دلواپس بودن برای انقلاب اسلامی نه تنها یک عیب نیست، بلکه یک حسن ستودنی است.
وی گفت: تجربه نشان داده است که هرگاه فضا برای جوانان باز باشد، همانند جنگ 8 ساله تحمیلی آنها توانسته اند خوش بدرخشند.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان گفت: قطعا نگاه جهادی و انقلابی ضامن پیشرفت امور خواهد بود و آنانی که به بهانه تجربه گرایی عرصه را بر جوانان تنگ کرده‌اند جلوی پیشرفت امور را گرفته‌اند.
کریمی گفت: میدان، عرصه و سند راهبردی و نقشه راه ما به خوبی مشخص شده است و اکنون باید با حرکت بدون وقفه به فکر ایجاد تغییرات مطلوب و پایدار در سیستم آموزشی باشیم.
وی گفت: اعتقاد داریم با چنین رشد فزاینده و بی سابقه‌ای در جوانان فرهنگی، خرمشهرهایی در آموزش و پرورش فتح شود که اثرات آن برای همیشه به یادگار بماند.
در این نشست که با حضور استاندار فارس برگزار شد فرهنگیان جوان به بیان مسایل و مشکلات موجود در سیستم آموزشی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار