معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

لازمه تغییر در آموزش و پرورش استفاده از فناوری‌های روز است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست کارشناس مسئولان فناوری اطلاعات مناطق، لازمه تغییر در آموزش و پرورش را استفاده از فناوری‌های روز دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۶۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
لازمه تغییر در آموزش و پرورش استفاده از فناوری‌های روز است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو در نشست کارشناس مسئولان فناوری اطلاعات مناطق گفت: امروزه نقش و اهمیت فناوری اطللاعات بر کسی پوشیده نیست، به طوری‌که بر تمامی ابعاد و جوانب سازمان‌ها تأثیرات شگرفی داشته و بهره وری و کارایی سازمان را افزایش می‌دهد.

وی افزود: از این رو سازمان‌ها برای بقا در دنیای پیشرفته ملزم به استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات هستند و آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تربیت سرمایه انسانی از این امر مستثنی نیست.

بهارلو تصریح کرد: فناوری اطلاعات به عنوان یک رویکرد نوین، در نقش مکمل نظام آموزشی، بهبود کیفیت تدریس، تنوع بخشیدن به شیوه‌های تدریس، انتقال دانش با استفاده از فناوری چند رسانه ای، فراهم ساختن آموزش مستمر و خودکار، آموزش مادام العمر و آموزش همیشه در دسترس، کوتاه کردن زمان آموزش، کوتاه کردن دوره تحصیل، توجه به استعدادهای فردی، انفرادی کردن آموزش و مقابله با مشکلات آموزش جمعی عمل می کند.

این مقام مسئول بیان کرد: دوران شیوع کرونا نیاز به فناوری اطلاعات، تولید محتوای الکترونیکی و آموزش در بستر فضای مجازی را بیش از پیش آشکار کرد و خوشبختانه تغییرات خوبی در این زمینه اتفاق افتاد، اما مهمتر از همه، آموزش‌های بیشتر و به روزتر در خصوص فناوری اطلاعات و مهارت‌های کار با نرم افزارهای مختلف و تولید نرم افزارها و برنامه‌های جدید به معلمان و دانش‌آموزان است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار