یادواره شهدای معلم تربیت‌بدنی و سلامت اردبیل با محوریت شهید حسن رجب‌زاده برگزار شد

اردبیل (پانا) - یادواره شهدای معلم تربیت‌بدنی و سلامت اردبیل با محوریت شهید حسن رجب زاده، با حضور پیشکسوتان عرصه ورزش این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای معلم تربیت‌بدنی و سلامت اردبیل با محوریت شهید حسن رجب‌زاده برگزار شد

در این یادواره غلام‌عسگر کریمیان، دبیر کنگره ملی شهدای استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقشه راه شهید سلیمانی را بنام مکتب سلیمانی نامگذاری کردند، گفت: این راه یکی از راه های اطمینان بخش برای رسیدن به قله های عزت، افتخار و عاقبت بخیری است.

وی در بیان دیگر شاخص های شهید سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی الهام گرفته از مکتب انقلاب اسلامی و استکبارستیزی است، بطوریکه همیشه در حال آموختن مکتب انقلاب اسلامی بود که توانست خودش هم به یک مکتب و گنجینه ارزشمند تبدیل شود.

دبیر کنگره ملی شهدای استان با عنوان اینکه راه شهید سلیمانی از قرآن و عترت برگرفته شده که این مسیر نقشه راه را به همه نشان خواهد داد، بیان کرد: وی مقلد ولی فقیهی بود که خود مجاهد عرصه های نبرد در میدان های جهاد اکبر و اصغر است، به‌گونه ای که شهید سرباز ولایت بود و همیشه در سخنان خود همه را به ولایت فقیه توصیه می کرد.

کریمیان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: شهید سلیمانی جهاد اکبر و اصغر را با هم انجام می‌داد و براساس خط مشی مکتب اسلام حرکت می‌کرد که این موضوع نشان دهنده ارج و قرب چنین بزرگمردان و دلیرانی است که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی از شهید سلیمانی بعنوان مردم دار، مردم یار و مردم نواز یاد کرد و گفت: وی به مفهوم واقعی کلمه در خدمت مردم بود و با وجود مشغله های بسیار، همیشه برای رسیدگی به مشکلات مردم پیش قدم بود.

دبیر کنگره ملی شهدای استان عنوان کرد: به گفته خود شهید، شرط شهید شدن، شهید بودن است و شهید سلیمانی بدون شک خود را آماده وصال با حق کرده بود بگونه ای که بوی شهادت را می توانستی از اخلاق، رفتار و گفته های وی استشمام کنی.

کریمیان در پایان گفت: شهید حسن رجب زاده نیز همچون شهید سلیمانی صرفا قهرمان نبود، بلکه پهلوانی بود که از مال و جان خود برای مقابله با استکبار و ظلم گذشت و جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: فرهنگیان و دانش آموزان نزدیک به 40 هزار نفر شهید را تقدیم انقلاب کرده است، که این نشان از این دارد که جامعه فرهنگی سهم بزرگی در عرصه دفاع مقدس داشته است.

وی با اشاره به شخصیت شهید حسن رجب زاده اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای معلم تربیت بدنی و سلامت، گامی است برای تبیین وصیت شهید رجب زاده و امیدواریم برگزاری این برنامه ها در شناساندن اهداف و راه روشن شهیدان اثرگذار باشد.

گفتنی است: در پایان مراسم از دو برادر شهید رجب زاده تجلیل بعمل آمده و از تندیس وی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار