در کانون امید منطقه ۱۴ برگزار شد

اولین دوره استعدادیابی در حوزه نمایش

تهران (پانا) - اولین دوره استعدادیابی در زمینه بازیگری، صداپیشگی، استندآپ کمدی، قصه‌گویی، مجری‌گری در کانون امید منطقه ۱۴ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین دوره استعدادیابی در حوزه نمایش

عبدالوحید سلگی؛ مدیر کانون فرهنگی تربیتی امید منطقه ۱۴ در گفت و گو با پانا گفت: «در ابتدا فراخوانی به مدارس داده شد تا کسانی که علاقه مند هستند جذب شوند. طرح آغاز شد و خوشبختانه با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. به طوری که در مدت زمان محدود ثبت نام، حدود ۹۰۰ نفر شرکت کردند و ثبت نام اولیه انجام گرفت. بعد از ثبت نام اولیه، به همگی اطلاع رسانی شد تا بعد از تکمیل فرم و قبل از برگزاری تست، دوره آموزشی را بگذرانند.»

سلگی افزود: «حوزه نمایش بسیار گسترده است و اگر چه کار سخت تر می شد اما تصمیم نهایی بر آن شد که استعدادیابی از پایه اول دبستان تا دوازدهم را شامل شود و محدودیت سنی خاصی نداشته باشیم‌.»

وی در ادامه از محتوای کلاس های آموزشی کانون در این راستا گفت: «تمرکز در لحن و بیان، حس و بدن، از آموزش های اساسی و مهم بود. آموزش اولیه اصول و مبانی هنرهای نمایشی توسط استادان مجرب به دانش آموزان داده شد و پس از پایان یک هفته دوره فشرده آموزشی (ورک شاپ)، نوبت به تست رسید. تست های تک نفره توسط یک داور از هر دانش آموز گرفته شد. پس از حدود دو هفته تست اولیه، از هر نفر، سه استاد به صورت همزمان تست می گرفت و یک فضای کاملا جدی همانند برخی از برنامه های بزرگ تلویزیونی انجام شد‌‌.»

سلگی از وضعیت موجود تست های گرفته شده سخن گفت: «هم اکنون خروجی نهایی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دانش آموز کاربلد و مستعد هستند که از بهمن ماه کلاس های آموزشی شروع خواهد شد.»

وی از اهداف برگزاری کلاس های آموزشی کانون گفت: «اهداف زیادی مد نظر قرار گرفته شده، هدف اصلی این است که دانش آموزان تکنیک و مبانی اصول نمایشی را یاد بگیرند و در فضای ارزشی کار کنند. البته هدف این نیست که لزوما همگی بازیگر، مجری و ... شوند. می توان با فعالیت در حوزه نمایش روحیه اعتماد به نفس دانش آموزان را بالا برد یا به عنوان مثال از آنها دبیران موفقی برای آینده ساخت.»

سلگی از نقاط ضعف و قوت کار گفت: «کار به نحو احسن در حال انجام است و استعدادیابی صورت گرفته است. اما نقطه ضعف کار، کمبود امکانات، استاد، فضا، کمبود منابع مالی و شرایطی از این قبیل است.»

وی در پایان گفت: «امیدوارم غیر از منطقه ۱۴ که این استعداد یابی در آن شکل گرفته، مناطق دیگر رسالتی که بر دوش تمام کانون ها و مدارس است را انجام دهند تا دانش آموزان مستعد بتوانند در بستر آموزش و پرورش رشد کنند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار