شایعه تحویل سفارت افغانستان در تهران به طالبان بی‌اساس است

تهران (پانا) - به دنبال انتشار برخی شایعات در برخی رسانه‌های ایران و بازتاب وسیع در صفحات اجتماعی مبنی بر برنامه تحویل سفارت افغانستان در تهران به وزیر خارجه طالبان، یک منبع آگاه در این سفارت با رد این شایعات، آن را کاملا رد کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
شایعه تحویل سفارت افغانستان در تهران به طالبان بی‌اساس است

به گزارش صدای افغان (آوا)، همزمان با ورود مولوی امیرخان متقی، وزیر امورخارجه دولت موقت طالبان به تهران، برخی خبرگزاری‌های ایرانی از جمله عصر ایران با انتشار عکس ورود هیات طالبان در فرودگاه مهرآباد و استقبال از آن، به نقل از منابع نامعلوم گزارش داده که دولت ایران سفارت افغانستان در تهران را تحویل طالبان می‌دهد.

در ادامه این خبر آمده است، دولت ایران، دولت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما سفارت افغانستان در تهران را تحویل آنها خواهد داد تا به امورات شهروندان افغانستانی در ایران رسیدگی کنند.

اما در واکنش به بازتاب این شایعه، یک منبع آگاه در سفارت افغانستان در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آوا، این ادعا را کاملا رد کرد و آن را بی اساس خواند.

پیش از این، حفیظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان شام امروز شنبه(18 جدی) در توییتی تازه نوشته است: هیأتی عالی رتبه به ریاست مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه به دعوت ایران وارد ایران شد و مورد استقبال گرم قرار گرفت.

وی افزوده است: این سفر بر روی مسایل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجرین بین افغانستان و ایران متمرکز خواهد بود.

این اولین سفر وزیر امورخارجه دولت موقت طالبان به تهران است. او پیش از این، به پاکستان و قطر سفر کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان توسط دولت طالبان تأکید کرده و این مسأله را پیش شرط به رسمیت شناختن دولت طالبان خوانده است.

پیش از این وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان نیز اعلام کرده که با سفارت‌خانه‌های افغانستان در کشورهای مختلف در ارتباط است و از آن‌ها خواسته تا همانند گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار