شمارش معکوس تا دستیابی به توافق؛

باقری: اختلافات در مذاکرات رو به کاهش است

موارد اختلاف موسوم به پرانتزهای باز رو به کاهش است/ مذاکرات رو به جلو و در حال پیشرفت است

تهران (پانا) - مذاکراه کننده ارشد ایران در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند گفت‌وگوهای وین گفت موارد اختلاف در مذاکرات رفع تحریم‌ها رو به کاهش است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
باقری: اختلافات در مذاکرات رو به کاهش است

علی باقری کنی مذاکراه کننده ارشد ایران شنبه شب در پایان جلسات متعدد با نمایندگان گروه ۱+۴ و پیش از آنکه هتل کوبورگ را ترک کند در جمع خبرنگاران گفت: موارد اختلاف موسوم به پرانتزهای باز رو به کاهش است.

وی همچنین تأیید کرد که مذاکرات رو به جلو و در حال پیشرفت است.

قریب به اتفاق کشور‌های مشارکت کننده در گفت‌‌وگو‌ها نیز نسبت به پیشرفت‌های حاصل شده در روند مذاکرات اذعان دارند و به این ترتیب می‌توان محتاطانه این ادعا را مطرح کرد که به رغم پیچیدگی‌ها و مسیر پر پیچ و خم پیش‌رو، شمارش معکوس تا دستیابی به توافق نهایی آغاز شده است.

ساعاتی پیش مذاکره کننده ارشد روسیه هم فضای گفت‌وگو‌ها را مثبت و جدی توصیف کرد. وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: مذاکرات رو به جلو جریان دارد و به تدریج پیش می‌رود. به گفته وی سایر طرف‌های مذاکره کننده نیز ارزیابی مشابهی نسبت به روند مذاکرات دارند.

دور هشتم مذاکرات برای لغو تحریم‌ها از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شده و اینک به مراحل حساسی رسیده است. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف نقض کننده توافقات سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش سازوکار‌های مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دستیابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار