علی موحدی:

تلاش برای ارتقای مسائل تربیتی، شاخص مهم موفقیت مدارس غیردولتی است

بوشهر(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت یکی از شاخص ‌های مهم در بحث موفقیت مدارس و مراکز غیردولتی، تلاش برای ارتقای مسائل تربیتی است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای ارتقای مسائل تربیتی، شاخص مهم موفقیت مدارس غیردولتی است

علی موحدی در نشست با کارشناسان مدارس و مراکز غیردولتی و شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر اظهار کرد: یکی از شاخص ‎های مهم در بحث موفقیت مدارس و مراکز غیردولتی، تلاش برای ارتقای مسائل تربیتی است.

وی با تاکید بر اینکه تربیت دانش‌آموزان فریضه بسیار مهمی است تصریح کرد: در اعطای مجوز به موسسان مدارس و مراکز غیردولتی باید توجه ویژه‌ای داشت تا تعلیم و تربیت دانش‌آموزان که مهمترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند به خوبی صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، همراهی مردم در ایجاد مدارس غیردولتی را زمینه مناسبی در دستیابی به عدالت آموزشی دانست و گفت: مطالبات به‌حق و قانونی موسسان در ایجاد مدارس و مراکز غیردولتی و روند آموزشی مورد حمایت آموزش و پرورش استان خواهد بود.

موحدی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش زمینه مناسبی برای حمایت از مدارس است، یادآور شد: آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند.

وی خواهان نگاه ژرف فرمانداران و بخشداران به شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق شد و افزود: نقشه ارتقا و پیشرفت یک منطقه از مسیر آموزش و پرورش عبور می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت جایگاه بسیار مهمی دارد و باید در اولویت مسوولان منطقه‌ای باشد.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: همه افرادی که خواهان تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی در سطح استان هستند با توجه به موارد قانونی از حقوق یکسانی در دریافت مجوز برخوردار خواهند بود و آموزش و پرورش استان در این زمینه هیچ‌گونه رانتی را نخواهد پذیرفت.


محمدمهدی ملاکی افزود: حوزه مدارس و مراکز غیردولتی چالش‌های خاص خود را دارد که برای حل بهتر این چالش‌ها، توجه به قوانین و هماهنگی شهرستان‌ها و مناطق با استان و همچنین ترویج دانستنی‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی برای موسسان و مدیران کمک بسیار خوبی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه تجربه‌های مفید این حوزه برای ترسیم اهداف آتی از نکات اساسی است گفت: از ایده و اطلاعات موسسان خوشنام مدارس و مراکز غیردولتی استان به صورت مطلوب استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار