دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلای تهران:

در صورت وقوع اتفاقات مثبت سیاسی و اقتصادی قیمت طلا روند کاهشی خواهد داشت

تهران (پانا) - هفته گذشته نرخ طلا با وجود کاهش قیمت دلار، کاهشی بود. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران نیز خاطرنشان کرد در صورتی که اتفاقات مثبتی درحوزه اقتصاد و سیاست رخ دهد، بازار طلا همچنان قیمت کاهشی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۴۵۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
در صورت وقوع اتفاقات مثبت سیاسی و اقتصادی قیمت طلا  روند کاهشی خواهد داشت

به گزارش تجارت‌نیوز، با کاهش قیمت دلار در روز پنج‌شنبه طلا در آخرین معاملات اندکی ارزان شد. در بازارهای جهانی هم قیمت طلا با وجود کاهش قیمت دلار، کاهش پیدا کرد و به قیمت یک هزار و ۷۸۸ دلار رسید.

رئیس اتحادیه طلای تهران در این مورد گفت: قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته روند کاهشی داشت. علت کاهش قیمت طلا نیز متاثر از قیمت دلار و اخبار سیاسی بود.

ابراهیم محمدولی توضیح داد: چنانچه اخبار مربوط به مذاکرات موثر باشد، پیش‌بینی می‌شود روند قیمت طلا و سکه کاهشی باشد. با آن که در روزهای اخیر حذف مالیات از اصل طلا حذف شده امیدواریم تقاضا برای خرید مصنوعات طلا در بازار رونق بگیرد.

او بیان کرد: درباره مزایای حذف مالیات از اصل طلا هنوز آن طور که باید اطلاع‌رسانی شفافی نشده است. امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر مردم متوجه شوند که این قانون به نفع خریدار است و متقاضیان از این پس برای خرید طلا باید هزینه کمتری بپردازند.

او بیان کرد: حباب سکه نیز، به حدود ۴۰۰ هزار تومان رسیده و این نشان می‌دهد تقاضا برای خرید طلا بیشتر از مصنوعات است.

روز چهارشنبه سایت اتحادیه طلا به نقل از رویترز نوشت: برایان لن مدیر شرکت گلد سیلور سنترال، در این باره گفته است که تقویت سوددهی اوراق قرضه، رشد ارزش دلار و این احتمال که نرخ بهره در ماه مارس افزایش پیدا کند، سبب شده تا سرمایه‌گذاران محتاطانه‌تر معامله کنند و همین موضوع موجب افت قیمت طلا شده است.

اما لن افزود: تقاضا برای سرمایه‌گذاران امن سبب شده تا قیمت طلا بیش از یک حد مشخص افت نکند، زیرا اگر امیکرون مهار نشود و همچنان به عنوان یک موضوع نگرانی جهانی باقی بماند بانک‌های مرکزی اقدام به خرید طلا خواهند کرد.

پیش‌تر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: در پنج روز اخیر انس جهانی طلا حدود شش دلار کاهش یافت و قیمت طلا در بازار ایران نوسان عجیبی نداشته است. چنانچه هفته آینده اتفاق‌های خوشایندی در حوزه سیاست و اقتصاد رخ دهد، احتمالا طلا ارزان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار