وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبر ساعت ۲۱ شبکه یک سیما خبر داد:

حل مشکل قطعی برق ۳۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری از پیش‌بینی استقرار حداقل ۱۰۰ دستگاه پمپ کف‌کش طی امشب برای انتقال آب‌های سطحی به بیرون از شهر کنارک در سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکل قطعی برق ۳۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان

به‌ گزارش وزارت نیرو ، "علی‌اکبر محرابیان" همزمان با سفر به شهر کنارک در سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده این استان اظهار کرد: به دلیل وجود دو سامانه بارشی در استان سیستان و بلوچستان مجموعا در چهار روز حدود ۳۳۴ میلی‌متر بارش معادل چهار سال بارش در حالت نرمال این منطقه اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که ۱۰۸ میلی‌متر بارش در عرض ۲۰ دقیقه از عصر دیروز شروع و موجب این حجم از آبگرفتگی در شهر بندری کنارک شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو هزار خانواده در شرایط آبگرفتگی به سر می‌برند، گفت: اولین اقدام این است که هر چه سریع‌تر شرایط را برای امدادرسانی بهتر فراهم کنیم تا با تعداد زیاد پمپ‌های کف‌کش بتوانیم آب را از داخل خیابان و منازل مردم بیرون بکشیم که اقداماتی در این خصوص از روز‌های گذشته و به‌ویژه امروز عصر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال تمهیدات استاندار سیستان و بلوچستان امداد‌رسانی به مردم در حال انجام است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایت‌های بزرگی برای اسکان موقت مردم تعبیه شده اما بخشی از آن هنوز مورد استفاده هموطنان سیل‌زده قرار نگرفته است.

محرابیان با اشاره به این نکته که از مردم درخواست کردیم منازل تعبیه شده را مورد استفاده قرار دهند تا عملیات مقاوم‌سازی انجام شود، تصریح کرد: برخی خانه‌ها که خشتی و گلی بوده، استحکام قابل توجهی ندارند و با توجه به بارش‌های انجام شده منجر به نم‌کشیدگی شده که ‌می‌تواند باعث ریزش و خطراتی از این قبیل شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات موثر امداد‌ رسانی در حوزه‌های آب و برق، گفت: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۳۰۰ روستا دچار قطع برقی شده بودند که با تلاش همکاران و عملیات‌های مختلف توانستیم بسیاری از روستاها را برق‌دار کنیم و تنها پنج روستا باقی مانده که به‌زودی برق آنها وصل خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در موضوع آب خوشبختانه مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: باید عملیات امداد‌رسانی برای تهیه اقلام و لوازم زندگی مردم مانند پتو، موکت و غیره فراهم شود.

وی با تشکر از اقدامات گروه‌های جهادی، سپاه و مردم، از هموطنان سیل‌زده درخواست کرد با خودرو‌های درنظر گرفته شده به سایت‌های اسکان موقت نقل مکان‌ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار