مدرسه پروین اعتصامی رودهن در آثار ملی ثبت خواهد شد

رودهن (پانا) - مدیرشورای آموزش و پرورش رودهن در جلسه شورا بر ثبت مدرسه پروین اعتصامی به عنوان یک اثر ملی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه پروین اعتصامی رودهن در آثار ملی ثبت خواهد شد

جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه رودهن با حضور رفیق مصطفایی مدیر اداره حقوقی، املاک و قضایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، اعضای اصلی شورا و جمعی از مسئولین، با محوریت مدرسه قدیمی پروین اعتصامی رودهن و سرویس ایاب و ذهاب فرهنگیان رودهن برگزار شد.

مصطفایی در خصوص باز‌پس‌گیری املاک آموزش و پرورش گفت: از سال ۱۳۹۸ با توجه به دغدغه‌ای که در نهاد قضایی در خصوص عودت املاک متعلق به آموزش و پرورش ایجاد شد، در ردیف بودجه تبصره ای به صورت خاص به این‌ امر اختصاص پیدا کرد. در مورد بند عین تبصره 9 قانون بودجه که هنوز هم جاری و ساری است و دیوان محاسبات پیگیر است. اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از سال ۱۳۹۸ به طور جدی پیگیر این مسئله بوده است به طوری که در 3 سال اخیر حدود ۶۰۰ سند گرفتیم.
وی در ادامه بیان کرد: مهندسان اداره کل نوسازی مدارس استان در بازدید از بنای مدرسه پروین اعتصامی اظهار کردند که برای مدرسه نمی‌توان از آن استفاده کرد، اما برای ایجاد کانون فرهنگی و تربیتی فضای مناسبی است. با توجه به اینکه متاسفانه منطقه رودهن از چنین ظرفیت قانونی و پرورشی برخوردار نیست و در راستای سیاست های ابلاغی توسط مقام رهبری که در بند 5، 2 و 7 آن، همچنین در فصل اول و ششم سند تحول بنیادین به وجود فضاهای پرورشی و تربیتی تأکید شده است، این مدرسه به منظور کانون فرهنگی، تربیتی و هنری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آموزش و پرورش متعهد می شود که بنای تاریخی مدرسه پروین اعتصامی را در آثار ملی ثبت کند

مصطفایی همچنین تصریح کرد: آموزش و پرورش متعهد می شود که بنای تاریخی مدرسه پروین اعتصامی را در آثار ملی ثبت کند و همانند دبیرستان البرز تهران و سایر مدارس ماندگاری که بالای ۶۰ سال قدمت دارند شناسنامه آثار ملی بگیرد.
زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن که دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه رودهن هم است در جلسه شورا در تشریح موضوع مدرسه پروین اعتصامی گفت: این مدرسه یک بنای تاریخی و سنگی است که در سال ۱۳۱۹ تاسیس شده است و در سال ۱۳۷۹ پس از استقلال آموزش و پرورش رودهن از شهرستان دماوند، این مکان تبدیل به اداره آموزش و پرورش شد و تعداد سه نفر از مدیران آموزش و پرورش رودهن در آنجا فعالیت داشتند.
رستمی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ یک تفاهم نامه 10 ساله بین آموزش و پرورش با شورای شهر بسته شد که این ساختمان را با موافقت شهرداری تبدیل به موزه کنند و عواید آن موزه بین آموزش و پرورش و شهرداری تقسیم شود. در سال ۱۳۹۸ پس از اتمام مدت زمان مقرر، آموزش و پرورش خواهان تعیین تکلیف شد اما بنابر شرایطی این امر محقق نشد.
سپس حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی دزفولی امام جمعه رودهن نیز در خصوص نگرانی شهروندان مبنی بر تخریب بنای مدرسه پروین اعتصامی در این جلسه اظهار کرد: اگر ساختمان مدرسه پروین اعتصامی مجددا مدرسه شود یا در تملک آموزش و پرورش باشد با حفظ بنا به عنوان اثر تاریخی منافاتی ندارد؛ خصوصاً این که فرزندان مردم بومی وقتی به این مدرسه بروند با گذشته و پیشینیان خود بیشتر آشنا می شوند.
حمیدرضا ذوالفقاری رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه رودهن اظهار کرد: شهرداری باید تا پایان سال ۱۴۰۰ مدرسه پروین اعتصامی را عودت دهد. آموزش و پرورش هم موظف است ساختمان مدرسه را به عنوان یک بنای تاریخی و ملی حفظ کند.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار