معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن:

شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان نماد ایران شد

رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن، شهید سلیمانی را فراتر از یک شهید بلکه نماد ایران برای دانش‌آموزان معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان نماد ایران شد

نمایشگاه آثار هنری منتخب و برتر شامل نقاشی، خط و پادکست دانش‌آموزان رودهن که از میان آثار دریافتی از دانش‌آموزان رودهن‌ انتخاب شدند و به مناسبت دهه بصیرت و با موضوع شهید سلیمانی در مسجد علی ابن‌ابیطالب رودهن، هم‌زمان با برگزاری نماز جمعه، آغاز و آثار دانش‌آموزان در معرض نمایش برای عموم قرار گرفت.

سید احمد الهی‌نیا، معاون پرورشی و تربیت بدنی رودهن در رابطه با برگزاری نمایشگاه آثار هنری دانش‌آموزان با موضوع شهید سلیمانی و گرامیداشت مقام وی بیان کرد: شهید سلیمانی همان‌طور که شایسته نام اوست در واقع سردار دل‌ها است‌. شهادت او بر ذهن تک‌تک فرزندان ایران تاثیر گذاشت و فصل جدیدی از ایثار و فداکاری را بر کتاب‌های درسی زندگی دانش‌آموزان، ایجاد کرد. نمی‌توان حاج قاسم را فقط با نام‌ شهید خطاب کرد. او در واقع فرهنگ شهادت را برای همیشه در جهان نهادینه کرد و معنای جدیدی به آن بخشید. دانش‌آموزان، فرزندان این خاک و بوم درک کرده‌اند که وقتی نام ایران می‌آید بی‌شک حشهید سلیمانی از سرفصل‌های اصلی آن است.

وی تصریح کرد: برپایی و برگزاری این‌گونه مراسم‌ها و نمایشگاه‌ها در سطح کشور و آموزش و پرورش باعث می‌شود، دانش‌آموزان بیش‌تر با اسطوره‌های شهادت در کشور به عنوان نماد، مانوس و آشنا شوند و الگوسازی ملی و حماسه‌ساز، روند خوب و آتیه داری را طی کند؛ لازم است که فرزندان ما هیچ‌وقت یادشان نرود دفاع از این مرز‌ و بوم، نیاز به افرادی مثل این شهید دارد. افرادی که بالطبع گاه خود به تنهایی برای یک کشور حماسه می‌آفرینند.

الهی‌نیا اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه آثار هنری دانش‌آموزان برای شهید سلیمانی ایجاد بصیرت نسبت به ارزش‌های ملی در بین دانش‌آموزان است‌. به دنبال بصیرت، آگاهی عمیق و جهان‌بینی خاصی در شخصیت دانش‌آموزان ایجاد می‌شود که بدون شک همان وطن‌دوستی و احترام و دفاع از آن است که نظام تعلیم و تربیت و به ویژه در بخش فرهنگی، هنری آموزش و پرورش با تمام قوا به دنبال رسیدن به این چنین هدف والایی است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی رودهن، افزود: این‌ نمایشگاه در دهه بصیرت برپا شده است و در معرض بازدید عموم‌ قرار دارد. همچنین در تلاش هستیم تا روز ۱۳دی، سالگرد شهادت شهید سلیمانی آثار بیشتری از دانش‌آموزان را در این‌ نمایشگاه قرار دهیم.

لازم به ذکر است از این‌نمایشگاه مسئولین شهری و آموزش و پرورش رودهن بازدید کردند.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار