رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

عمومی‌سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان مهمترین رویکرد سمپاد است

بوشهر(پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) گفت عمومی سازی محتوای مدرسه‌های سمپاد برای تقویت مشارکت بین این دانش‌آموزان و سایر دانش‌آموزانی که از استعداد خوبی برخوردار هستند از مهمترین رویکردهای این سازمان است که در آینده نزدیک انجام می‌شود .

کد مطلب: ۱۲۴۳۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
عمومی‌سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان مهمترین رویکرد سمپاد است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، الهام یاوری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده مدارس سمپاد استان بوشهر افزود: در همین ارتباط همه کلاس‌های درس دوره اول متوسطه ضبط شده و به محض اینکه مشکل فنی سایت برطرف شود این کلاس‌های درس در اختیار همه دانش‌آموزان کشور قرار داده می‌شود.

وی ضمن اشاره به تولید الگوی آموزش و پرورش کارآمد و قابل تعمیم افزود: سمپاد می‌خواهد دیوارهای بین خود و سایر مدارس را برچیند تا در یک تعامل دو سویه تمامی مدارس از این الگوی ارائه شده بهره مند و رشد و توسعه یابند.

یاوری گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی برای استفاده تمامی دانش آموزان صورت گرفته است و در این راستا تولید دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در تمامی ١٢ رشته موجود با بهره‌گیری از ظرفیت بهترین استادان کشوری بزودی آغاز خواهد شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی با تاکید براینکه دانش‌آموزان سمپاد تک ساحتی نیستند، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و ادبی برای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در کنار سایر برنامه‌های درسی آنان ارائه می‌شود و حضور و رتبه آوری این دانش آموزان بیانگر استقبال آنان از این برنامه‌ها است.

یاوری اضافه کرد: افزون براین برنامه‌های متمرکز مرکزی و استانی نیز در راستای تقویت تربیت همه ساحتی دانش آموزان استعدادهای درخشان طراحی و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر مطابق استاندارد جهانی ۲درصد جمعیت دانش آموزان کشور در مدرسه‌های استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند و هیچ علاقه‌ای برای پوشش درصد بیشتری از دانش آموزان در این مدرسه‌ها نداریم.

یاوری یادآور شد: در زمان حاضر ۱۲۰هزار دانش آموز در مقطع اول و دوم متوسطه دختران و پسران در ۶۸۰مدرسه در رشته‌های تجربی، انسانی و هنرستان در قالب سمپاد مهارتی مشغول به تحصیل هستند.

وی درباره مدرسه‌های سمپاد مهارتی گفت: دانش آموزانی که در مدرسه‌های سمپاد مهارتی تحصیل می‌کنند به سمت حضور و مشارکت در جشنواره ها و مسابقه‌های بین المللی سوق داده می‌شوند و موفقیت آنها به سایر دانش آموزان نشان داده می‌شود.

به گفته یاوری تلاش می‌شود به دانش آموزان سمپاد ثابت شود با حرکت درست در مسیر مهارتی افراد می‌توانند همانند عرصه‌های علمی موفقیت‌هایی کسب کنند.

وی با بیان اینکه ورود به مدرسه‌های سمپاد مهارتی برای دانش آموزان سمپاد و خارج از این مجموعه اختیاری است اضافه کرد: در کنار ابزارهای تشویقی برای شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های ارزشمند تحصیلی در مدرسه‌های سمپاد مهارتی و سوق دادن دانش آموزان بیشتر از ابزارهای اطلاع رسانی استفاده می‌شود.

یاوری تاکید کرد: مدرسه های سمپاد استان بوشهر از نظر امکانات و استعدادهای درخشان جایگاه خوبی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی یکی از مهمترین برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .

علی موحدی اضافه کرد: برای داشتن دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی باید سه مولفه شامل مدرسه خوب یا مدرسه تراز انقلاب اسلامی، مربی محبوب و تربیت مطلوب داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امروز برای داشتن نیروی انسانی متعهد و کارآمد باید کارهای عمیق و ریشه‌ای در بحث تربیت اسلامی انجام شود.

موحدی تاکید کرد: اگر به فکر آینده ایران هستیم باید در کنار آموزش به تربیت نسل آینده توجه داشته باشیم و در کنار آموزش به بحث مهارت‌های زندگی وتربیت آنان نیز توجه شود.

در این آیین از ۶۰دانش آموز برگزیده در مسابقه های علمی، فرهنگی، هنری، پژوهشی و فناوری تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار