یاوری مطرح کرد

تصویب اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت در حوزه المپیادهای علمی تلاش شده تغییرات ساختاری و شکلی در کمیته‌های علمی رخ دهد و اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان با دقت تدوین و بازطراحی شود این اساسنامه امروز برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۲۵۳۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تصویب اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

الهام یاوری در مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان، برگزیده در سطح ملی، جهانی و فعالیت‌های پژوهش محور ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: در برنامه امروز هر چه که سخن از سمپاد می‌رود، منظور خانواده بسیار بزرگی است که شامل همه استعدادهای درخشان در کشور می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: خانواده سمپاد همه افرادی که استعداد دارند و قدر استعداد خود را می‌دانند از خود می‌داند. در حوزه المپیادهای علمی تلاش شده تغییرات ساختاری و شکلی در کمیته‌های علمی رخ دهد و اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان با دقت تدوین و بازطراحی شود این اساسنامه امروز برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس استعدادهای درخشان را در دست اقدام داریم، اشاره کرد: برنامه‌های متمرکز کشوری برای ارائه محتواهای فاخر در استان‌ها و نهایتا آزمون پایش تحصیلی بچه‌ها هر 6 ماه یک بار را در دست اقدام داریم تا به این دانش‌آموزان کمک کند که مسیر را به درستی طی کنند.

یاوری با اشاره به اینکه در حوزه المپیاد سمپاد همه تلاش خود را کرده‌ایم تا دایره محدود پذیرفته‌شدگان را گسترش دهیم و مدارس المپیاد را در مناطق محروم و استان‌های دور دست باز کنیم افزود: امروز خیل عظیمی از بچه‌های سمپاد را در بین مدال‌آوران المپیاد در استان‌های مختلف داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جشنواره خوارزمی هم و غم سمپاد این بود که علاوه بر آوردگاه علمی و پژوهشی به بستری برای فعالیت‌های پژوهش و علمی تبدیل شود گفت: امیدواریم شرکت در جشنواره خوارزمی فرصت خوبی برای یادگیری و رشد و شکوفایی باشد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اشاره کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی امروز در خدمت پیشتازان حوزه قرآنی کشور هستیم و تلاش شده دامنه شرکت‌کنندگان این مسابقات فرهنگی و هنری افزایش پیدا کند.

یاوری اضافه کرد: کنگره قرآن کریم با تغییر محتوایی و شکلی گامی آغازین برای کاربردی کردن مفاهیم قرآنی است و در برنامه «بی‌نهایت» آشنایی عمیق بچه‌ها با مفاهیم دینی دنبال می‌شود. در جشنواره فردوسی نیز آشنایی با ادبیات فارسی دنبال می‌شود و منجر به استعدادهای خوبی شده است.

وی در پایان افزود: امروز ابتدایی‌ترین روزهای دهه فجر است؛ سال‌ها پیش از این ملتی تصمیم گرفت زیر بار ظلم نرود و هزینه‌های زیادی داد و دستاوردهای بزرگی داشت. چشم یک جهان به دست شماست تا راه حل عمیق و انسانی مردم ایران برای زندگی را صورت‌بندی و پیاده و به تمام ملت جهان ارائه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار