دیدار معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با خانواده شهید ارمنی

تهران (پانا) - سیدمحمد حسینی عصر امروز و همزمان با ایام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و در آستانه فرارسیدن سال نو میلادی با حضور در منزل شهید وازگن آدامیان از شهدای ارامنه دوران دفاع مقدس این ایام را به خانواده این شهید و همه پیروان حضرت مسیح تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۴۳۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دیدار معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با خانواده شهید ارمنی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسینی در این دیدار گفت: بسیاری از هموطنان ارمنی و اقلیت های دینی در دوران دفاع مقدس همراه با سایر هموطنان برای دفاع از خاک و میهن مان با تمام توان و تا پای جان ایستادند. ایثارگران ارامنه در خط مقدم جبهه های نبرد حضور داشتند و برای دفاع از سرزمین خود با دشمن نبرد کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: شهیدان از مرتبط و منزلت بسیار بالایی برخوردار هستند و شهدای مسیحی و اقلیت های دینی و خانواده آنها هم جایگاه ویژه ای نزد ملت و مسئولان دارند.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم اقلیت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: فداکاری‌های شهدا در مسیر سربلندی انقلاب اسلامی هرگز فراموش نمی‌شود و همه ما خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را برای خود افتخار می‌دانیم.

وی افزود: جامعه ارامنه کشور در دوران دفاع مقدس شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم میهن و انقلاب کردند و نقش آنها ماندگار بود.

حسینی در پایان گفت: امیدواریم سال نو میلادی برای هموطنان مسیحی ما سالی خوب و سرشار از سلامتی و سربلندی باشد.

خانواه شهید وازگن آدامیان هم در این دیدار به بیان مسائل و مطالبی پرداختند و مشکلاتی را هم که داشتند مطرح کردند که معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد پیگیر حل این مشکلات خواهد بود.

خواهر این شهید با بیان اینکه به ایرانی بودن خود می بالد، به بیان خاطراتی از خانواده شهید پرداخت.

براساس این گزارش، شهید «وازگِن آدامیان» در اسفند ۱۳۴۳ در خانواده ای زحمتکش در «خرمشهر» ، به دنیا آمد. در سال ۱۳۶۴ پس از طی دوران آموزشی، به لشگر ۶۴ ارومیه پیوست و بعد از ۱۲۴ روز خدمت، در درگیری با ضد انقلاب در جبهه «حاج عمران»، به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار