28 هزار دانش آموز آذربایجان‌غربی تحت پوشش طرح نماد هستند

ارومیه (پانا) - رییس اداره مشاوره و مراقبت در آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت 28 هزار دانش‌آموز استان در 142 مدرسه تحت پوشش طرح نماد هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
28 هزار دانش آموز آذربایجان‌غربی تحت پوشش طرح نماد هستند

غلامرضا فدوی، روز سه شنبه در گفت و گو با پانا افزود: طرح نماد در ۱۴۲مدرسه استان اجرا می شود و در قالب طرح ۱۲۱هزار نفر غربالگری سریع در همه مدارس استان و ۲۶ هزار نفر غربالگری پایه در مدارس مجری طرح صورت گرفته است.

وی با تاکید بر وحدت رویه کارکنان آموزشی و عوامل ناظر و مشاوره اظهار کرد: همکاران مشاوره با ایفای نقش حساس نظارتی و توجیهی کافی و کامل عوامل مجری با نگرش همه جانبه می باید با سیاست گذاری مدبرانه، ایجاد تقریب در بین متولیان و راهبری مطلوب برنامه ها؛ درصد بروز احتمال خطا را کاهش دهند.

رییس اداره مشاوره و مراقبت در آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: خط تلفنی ۱۵۷۰ نماد به عنوان اورژانس اجتماعی با ظرفیت های تخصصی مشاوره و روانشناسی جهت کیفیت‌ بخشی و خدمات با بهره‌گیری از مشاوران آموزش دیده در مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی دانش آموزان استان مرداد ماه امسال راه اندازی و آماده ارائه خدمات است.

فدوی بیان کرد: بسته تحولی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) که با رویکرد پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان تدوین شده، یک بسته کامل و جامعی است که فرایند شناسایی، آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی را شامل می‌شود و هدف از اجرای این طرح ارتقاء مهارت‌های زندگی، توانمندسازی روانی، اجتماعی کودکان و نوجوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین آنان است.

وی اظهار کرد: مراقبت از دانش آموزان در مقابل رفتارهای پرخطر، آموزش ۱۰ مهارت زندگی، غربالگری، حمایت روانی و اجتماعی، خدمات مشاوره و مددکاری و مهارت آموزی به دانش آموزان، والدین و معلمان در طرح نماد در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار