بیانیه نمایندگان مجلس به مناسبت فرارسیدن نهم دی

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه جمعی از نمایندگان به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۹ دی را قرائت کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه نمایندگان مجلس به مناسبت فرارسیدن نهم دی

سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 7 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه 220 نفر از نمایندگان به مناسبت فرا رسیدن سالروز نهم دی ماه را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

(وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی ذلِکََلآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ)

ای موسی مردم را به ایام الله توجه ده که در آن آیاتی برای صبر پیشگان سپاسگذار است

انقلاب اسلامی ایران، از شروع نهضت بنیانگذار کبیر آن حضرت امام خمینی(ره)، سرشار از مجاهدت‌ها، پایداری‌ها و جوانمردی مردمی است که همواره تا پای جان در برابر دشمنی‌های مستکبرین عالم و خیانت‌های مزدوران و برخی خودفروختگان داخلی از حریم اسلام، ولایت فقیه، رهبری عظیم‌الشان و جمهوری اسلامی، دفاع کرده و خواهند کرد.

بی‌گمان حماسه مردمی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ یکی از ایام الله و یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید همواره در حافظه تاریخی و سیاسی ملت ایران باقی بماند و چراغ راه آینده شود. روزی که مردم بصیر ایران برای چندمین بار خط قرمز غیرقابل چشم پوشی خود درباره پایداری بر ارزش‌های دینی و ولایت را آشکار کرد.

فتنه‌ای که حقد و کینه‌های خفته معاندین و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی دوباره در آن سر باز کرد و با هدف به بن بست کشاندن نظام جمهوری اسلامی در همه ابعاد کلید خورد و مردم انقلابی و بصیر ایران، یک بار دیگر بلوغ فکری، سیاسی و انقلابی خود را به رخ دنیا کشیدند و با موضع گیری قاطعانه‌شان در حماسه 9 دی، بار دیگر از این آزمون الهی سربلند بیرون آمدند.

اگر چه غرب و به‌ویژه امریکایی‌ها پیش از سال ۸۸ بار‌ها تحریم‌های متفاوتی را علیه جامعه ایرانی وضع کرده بودند، با این حال نوع و ساختار حقوقی - اقتصادی تحریم‌ها پس از حوادث انتخابات سال ۸۸ کاملاً متفاوت‌تر از گذشته است و تحریم‌ها از بعد هسته‌ای به تحریم‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی تغییر ماهیت دادند. مهم‌ترین تحریم‌های اعمالی علیه ایران قطعنامه ۱۹۲۹ است که ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ (ژوئن ۲۰۱۰) و در سالگرد غائله سال ۸۸ وضع شد.

امروز ۱۲ سال از فتنه سال ۸۸ و خلق حماسه نهم دی‌ماه توسط مردم با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در برابر استکبار و فتنه‌گران داخلی می‌گذرد، و کشور همچنان با هزینه‌ها و پیامد‌های رفتار‌های ساختارشکنانه‌ی آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ رفتار‌هایی که مستقیماً جمهوریت و اسلامیت را نشانه گرفته بود و با خود انبوهی از محدودیت‌های بین‌المللی در حوزه اقتصادی و معیشتی را به دنبال داشت و گذر زمان ثابت کرد که فتنه‌گران با نفوذ عناصر خود در قوای سه گانه و دامن زدن به ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور هم راستا با برخی کشورهای غربی در تلاش برای انتقام از مردم عزیز ایران برآمدند.

آنچه باید به آن اذعان داشت این است که اقدامات فتنه گران علیه جمهوریت و اسلامیت نظام پس از حماسه مردمی ۹ دی به پایان نرسیده و در اقسام مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طی سال‌های گذشته در حال اجرا بوده است تا در یک اقدام طراحی شده و با القای نا امیدی در آحاد مردم زمینه برای ایجاد دوگانه حاکمیت - مردم و در نهایت استحاله جمهوری اسلامی ایران را که با حماسه ۹ دی خنثی شد، مجددا به سرانجام برسانند. لذا بر همه دلسوزان انقلاب اسلامی لازم است تا با شناسایی ابعاد و اشکال جدید فتنه، مانع از پیشبرد اهداف فتنه‌گران در کشور شوند.

ما نمایندگان مردم عزیز ایران در مجلس شورای اسلامی در آستانه دوازدهمین سالگرد حماسه ۹ دی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه مجاهدانی که در مقابل کلان نقشه دشمنان انقلاب اسلامی در جهت تضعیف اصل و مبنای ولایت فقیه ایستادگی کردند علی‌الخصوص سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی که باور قلبی داشت ولایت فقیه «تنها نسخه نجات‌بخش امت» و «خیمه رسول‌الله» است و بر همه ما سفارش نمود تا «خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید» و همچنین عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی که زبان گویای اسلام در اظهار حق و پایمردی در تثبیت موقعیت ولایت فقیه بوده و ولایت فقیه را ستون فقرات اسلام می دانست، اعلام می‌داریم که تا پای جان از جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و ولایت فقیه که میراث امام خمینی(ره) است، حمایت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار