مدیر آموزش و پرورش کلات:

جلسات شورای معلمان باید محل گفتگوی دو طرفه و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی باشد

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات در جلسه شورای دبیرانِ آموزشگاه‌های شبانه‌روزی علامه امینی شهر چنار، شهید طاحونی و دخترانه متوسطه اول الزهرا شهر زاوین، گفت این جلسات باید محل گفتگوی دو طرفه بوده و خروجی آن، ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسات شورای معلمان باید محل گفتگوی دو طرفه و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی باشد

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در این جلسه تشریح کرد: ماموریت اصلی ما تربیت انسان هایی بوده که همه جانبه نگر باشند و یکی از موضوعات مهمی که همیشه آن را دنبال می کنیم تحقق و نهادینه شدن سند تحول بنیادین در مدارس است و این یک مطالبه جدی برای دستگاه تعلیم و تربیت است، در این صورت می توانیم بگوییم یک فرد اجتماعی، تمام ساحتی و همه جانبه نگر را تربیت و وارد اجتماع کرده ایم، اگر‌ ما معلمان نقش خود را به درستی انجام دهیم،جلوی بسیاری از ناهنجاری ها و اتفاقات ناگوار گرفته خواهد شد. جلسات شورای معلمان باید محل گفتگوی دو طرفه بوده و خروجی آن، ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی باشد.

وی افزود: کسی می‌تواند یک دانش آموز خوب را تربیت کند که خود تمام ساحتی و الگو باشد که‌ خوشبختانه همکاران ما‌ در مدارس از این ویژگی ها به خوبی برخوردارند. نقش دستگاه تعلیم و تربیت و خانواده به عنوان شریک ما در تربیت دانش آموزان به صورت یکسان است و باید در یک مسیر‌ مشترک حرکت کنند تا در موضوعات آموزش و پرورش به یک گفتمان واحدی برسند.

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات موضوع اعتمادسازی میان خانواده و دانش آموزان را از نکات بسیار مهمی برشمرد که باید به آن توجه ویژه ای شود و اظهار کرد: خانواده ها و دانش آموزان اگر بدانند ما در سرنوشت وی اثر داریم و موضوعات مربوط به او برای ما اهمیت دارد به ما اعتماد خواهند کرد، اعتماد دو طرفه اگر‌ میان خانواده و مدرسه اتفاق بیافتد، مشارکت در کار آموزش و پرورش بالا می رود. پس زمینه اعتماد را باید فراهم آوریم.

پروانه در ادامه افزود: موضوع عدالت آموزشی، یکی از مقوله های مهم دیگر‌ در امر تعلیم و تربیت است. عدالت آموزشی یعنی تقسیم عادلانه تمامی امکانات، نیرو و سرمایه های موجود میان مدارس و دانش آموزان. هر چیزی باید سرجای خودش قرار داشته باشد و در هر‌جایی که نیاز بیشتری به توجه است باید این اتفاق بیافتد، اگر دانش آموزی به توجه بیشتری نیاز دارد، باید همینگونه باشد، اگر اینگونه باشد ،عدالت نسبی برقرار است. توجه به اقشار ضعیف جامعه در مدارس، موجب جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری ها خواهد شد. همکاران محترم برای پیشرفت علمی این دانش آموزان از هیچ کوششی دریغ نکنند، چرا که این عزیزان دسترسی به بسیاری از امکانات برایشان مقدور نیست.

این مقام مسئول تشریح کرد:در دو سال اخیر وارد شرایط جدیدی شدیم، شرایطی که بسیاری از معادلات را به دلیل عدم وجود زیرساخت ها و کمبودها بویژه در شهرهای کوچکی همچون کلات به هم ریخت. در این شرایط آموزش ها به صورت مجازی پیش رفت اما به حوزه پرورشی و تربیتی در فضای مجازی کمتر پرداخته می شود، چرا که رشد شخصیت، اجتماعی شدن دانش آموزان، آموزش آداب اجتماعی با آموزش حضوری در کلاس های درس توسط معلمان که‌نقش الگویی دارند رخ می دهد، همه به این نتیجه رسیدند آموزش ها باید حضوری باشد و موجب پررنگ شدن نقش معلمان شد و خوشبختانه آموزش ها را در شهرستان به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل ها پیش خواهیم برد.

وی ادامه داد: در آستانه برگزاری امتحانات دی ماه هستیم، انتظار داریم همکاران محترم پایش درستی از یادگیری دانش آموزان، پس از پایان امتحانات داشته باشند تا بتوانیم برای ادامه‌ روند کار و عقب ماندگی های تحصیلی برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار