عباسپور در گفت‌وگو پانا تشریح کرد؛

آخرین وضعیت تصویب اساسنامه انجمن اولیا و مربیان

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اساسنامه پیشنهادی ما چندین مرتبه ویرایش شده است، گفت هفته گذشته مدیرکل حقوقی و اداری و همکارانی که باید به این موضوع ورود می‌کردند دعوت شدند و اساسنامه پیشنهادی بررسی شد؛ در این اساسنامه بخش غیردولتی انجمن مورد توجه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت تصویب اساسنامه انجمن اولیا و مربیان

نورعلی عباسپور در گفت‌وگو با پانا در خصوص آخرین وضعیت تصویب اساسنامه انجمن اولیا و مربیان، اظهار کرد: «مصوبه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم براین اساس اصلاحیه‌ای انجام و تاکید شد که در ظرف شش ماه آموزش و پرورش اساسنامه جدید را با توجه به اسناد بالادستی از جمله سند تحول، تهیه کند.»

وی افزود: «اساسنامه پیشنهادی ما چندین مرتبه ویرایش شده است. ما هفته گذشته مدیرکل حقوقی و اداری و همکارانی که باید به این موضوع ورود می‌کردند را دعوت و اساسنامه پیشنهادی را بررسی کردیم. در این اساسنامه بخش غیردولتی انجمن مورد توجه قرار گرفته است یعنی در هر سطحی مجمعی پیش‌بینی کردیم و هر مدرسه انتخابات خود را دارد. پس از آن رؤسای انجمن مدارس مجمعی را تشکیل و سپس رؤسای انجمن مناطق انجمن استان را تشکیل می‌دهند. رؤسای انجمن‌های استان‌ها،‌ شورای انجمن مرکزی را تشکیل می‌دهند و اختیارات مستقلی از بخش دولتی دارند که در این سند هم همین را در نظر گرفتیم.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: «در اساسنامه، تشکیل یک واحد اداری در آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که رسالت آن سیاستگذاری و تنظیم‌گری است تا واسطه ارتباط بین شورای انجمن و وزارت آموزش و پرورش باشد. نسخه آخر اساسنامه پیشنهادی در شورای عالی آموزش و پرورش تنظیم و تصویب می‌شود که ضمانت اجرایی نیز خواهد داشت.»

وی در خصوص کمک انجمن اولیا و مربیان به مدارس برای بازگشایی نیز بیان کرد: «رکن اصلی انجمن اولیا و مربیان کمک به مدارس است بر همین اساس انجمن در موضوع بازگشایی به مدارس کمک کرد. بخشی از بازگشایی مدارس نظر انجمن بود،‌ یعنی انجمن به عنوان عضوی از شورای مدرسه در بازگشایی نقش داشت.»

عباسپور ادامه داد: «امروز کمک‌های دولت به مدارس کافی نیست. از آنجایی که خانواده‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس هستند، انجمن خصوصاً در زمینه‌های بهداشتی به مدارس کمک می‌کند و در این زمینه بسیار خوب وارد شد. در تأمین موبایل و تبلت هم فعالیت داشتیم؛ انجمن‌ها بیشترین نقش را در جذب کمک‌های مردم دارند یعنی مشارکت مدرسه برعهده انجمن است.»

وی با بیان اینکه امروز اغلب فعالیت‌ها در استان‌ها پیگیری و مشارکت خانواده‌هاست، گفت: «در دو سال اخیر و با شیوع کرونا، نقش انجمن‌ها بسیار مثبت بود حتی انجمن‌ها نقش پیشرو در هماهنگی‌هایی که بین معلمان و خانواده‌ها انجام می‌شد، داشتند. امروز بسیاری از والدین به عنوان معلم یار به مدرسه کمک می‌کنند. سال اول کرونا تجربه خوبی برای انجمن بود به گونه‌ای که حتی اگر امروز مدرسه‌ای معلم نداشته باشد، آنجا والدین ورود پیدا می‌کنند و مدرسه از حضور آنها استفاده می‌کند؛ به خصوص اینکه مدت زیادی است که دانش‌آموزان خارج از مدرسه و به صورت آنلاین آموزش دیده‌اند. امروز در آموزش ابتدایی اکثر والدین تحصیلات عالیه دارند و مادران در بحث آموزشی نقش پررنگی داشتند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار