دوستی با طبیعت را باید از کودکی آموخت

گلوگاه (پانا) - کارگاه آشنایی با محیط زیست گیاهی و جانوری با حضور دانش‌آموزان عضو انجمن گردشگری کانون فرهنگی و تربیتی شهید کلبادی نژاد و به همت پویش زیست محیطی طنین برساد شمال در شهرستان گلوگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دوستی با طبیعت را باید از کودکی آموخت

این کارگاه میزبان ابوالفضل جغتایی، نوجوان فعال محیط زیست بود که به مازندران سفر کرده است.

«دوستی با محیط زیست را باید از کودکی یاد بگیریم، من امروز برای دیدن فلامینگوها به دریای گلوگاه رفتم.‌ ای کاش من هم در این منطقه زندگی می کردم، آن وقت می توانستم همیشه برای تماشای فلامینگوها بروم.» ابوالفضل این را برای بچه ها می گوید.

وی خطاب به بچه ها عنوان می‌کند:«حیوانات زیادی در کشور ما منقرض شدند و حیوانات بسیاری در خطر انقراض هستند، ما برای حفظ آنها چه کرده ایم؟»

او از آلودگی ساحل دریاها اندوهگین است و می گوید: «زباله های ساحل و دریا زندگی خرچنگ ها، فلامینگوها، اردک ها، چنگرها و بسیاری از حیوانات را به خطر انداخته است.»

این دانش‌آموز در ادامه بیان می‌کند: «حفاظت از جنگل ها کار سختی نیست، تنها مسئولیت و همت می خواهد:«وجب به وجب این خاک ارزشمند است، برگ های درختان منبع تغذیه بسیاری از جانوران است.»

عشق به طبیعت را از بند بند وجودش می توان دید، چند نفر از بچه ها را صدا می زند و راه رفتن فلامینگوها در آب و‌ همچنین غذا خوردن آنها را به بچه ها می آموزد.‌ کل کلاس با دقت به حرف هایش گوش می دهند. سپس بچه ها حرکات فلامینگوها را به نمایش می گذارند.

حالا نوبت بچه ها می شود که از تجربه های خود بگویند، دنیا روزی در جنگل راسویی را دیده است، امیرعلی می گوید که به عشق تک درنای سیبری که به مازندران آمده نقاشی کشیده و امید از عشق و محبت خود به یک سگ بدون صاحب می گوید.

معصومه حقانی از فعالان محیط زیست کشور و اهل گلوگاه نیز می گوید: «کودکان باید بزرگترین همیاران محیط زیست باشند. شما باید به خانواده های خود آموزش دهید تا زباله های کمتری تولید کنند، از پلاستیک کمتری استفاده کنند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.»

خبرنگار پانا: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار