معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۴:

توانمندسازی دانش‌آموزان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله ارگان‌های دیگر امکان‌پذیر است

تهران (پانا) - در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان، مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر با مشارکت دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی دانش‌آموزان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله ارگان‌های دیگر امکان‌پذیر است

جلسه کمیته مدیریت فوریت‌های روانی- اجتماعی با محوریت طرح نماد در پی مراسم افتتاحیه استانی نماد (مجازی) با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، فاطمه باقریان؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب ها و فرزانه سرابی؛ کارشناس پیشگیری از آسیب ها و زهرا اصغرپور؛ کارشناس مشاوره منطقه برگزار شد.

لونی با اشاره به اهمیت آموزش طرح نماد و تشکیل جلسات برای مدیران و رابطین نماد منطقه ۴ گفت: بهترین راه کنترل آسیب های اجتماعی، پیشگیری است و مهم ترین ابزار آموزش و پرورش هم آموزش و توانمندسازی در سه حوزه دانش آموزی، والدین و کارکنان است که با اجرای طرح نماد و همکاری های درون سازمانی و برون سازمانی، این امر تحقق می یابد و برای آگاهی و شناخت مشاوران و مراقبین سلامت و مربیان پرورشی دوره ضمن خدمت با عنوان رابطین نماد برگزار خواهد شد.

علی گلشن با اشاره به طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان گفت: در راستای توانمندسازی دانش آموزان، مقابله با آسیب های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و مؤثر با مشارکت دستگاه و ارگان اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی این منطقه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی حضور دانش آموز به صورت فیزیکی در مدارس مشکل است، گفت: نظارت و کنترل بر مشکلات دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار سخت شده است و اولویت فعالیت مشاوران و مربیان پرورشی در مدارس است.

گلشن در ادامه با تاکید به پیگیری و بررسی مشکل دانش آموزان در سامانه نماد گفت: بخشی از فعالیت‌های این طرح شامل آموزش‌های ارتقایی و پیشگیرانه دانست که برای دانش آموزان و خانواده آنان برگزار می‌شود.

وی در ادامه درباره طرح غربالگری دانش آموزان گفت: در صورت نیاز دانش آموزان در سه سطح مداخلات اورژانسی، مختصر و کامل تحت درمان قرار خواهند گرفت و در نهایت به بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ارجاع داده خواهند شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی این منطقه با اشاره به اجرای طرح نماد گفت: با مشارکت اولیا و مربیان دانش آموزان و دستگاه‌های متولی فرصتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب ایجاد خواهد شد و اجرای طرح ها و کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار