از پیگیری تا حل مشکل 20 ساله پساب نایین

اصفهان (پانا) - نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد با پیگیری‌های فراوان بعد از ٢٠ سال مقدمات حل مشکل پساب نایین فراهم شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
از پیگیری تا حل مشکل 20 ساله پساب نایین

الهام آزاد با اشاره به اینکه استفاده از پساب برای صنعت با توجه به محدودیت آب در کشور ضروری است، اظهار کرد: امروزه یکی از چالش‌های مهم کشور بحث آب است که کمبود آن موجب شده در دنیا استفاده بهینه از منابع و استفاده مجدد آب مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان نایین از سال ۱۳۸۱ پس از واگذاری انشعاب فاضلاب موضوع استفاده از پساب تصفیه خانه مورد توجه جدی قرار نگرفت و حدود ۲۰ سال به هدر می رفت.

نماینده مردم نائین، خور بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مدت، سرمایه گذاران زیادی در بخش صنعتی به علت کمبود آب نتوانسته‌اند در شهرستان سرمایه‌گذاری کنند و این در حالی است که حدود 50 لیتر بر ثانیه آب پساب تصفیه خانه نایین هدر می‌رفت.

آزاد ادامه داد: با حضور آقای خامسی در آبفای شهرستان، پیگیری‌های لازم در این موضوع انجام گرفت و در این حوزه چندین جلسه در تهران با حضور مسئولان کشوری ذی‌ربط تشکیل شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در اول دی ماه مزایده مربوط به بخشی از فروش پساب فاضلاب اعلام عمومی شد، تصریح کرد: در صورت نهایی شدن قرارداد مذکور در بحث هزینه، ارتقا سیستم فاضلاب شهر نایین و بازسازی، تعمیر و نگهداری سیستم فاضلاب و اصلاح شبکه برای مدت 25 سال مرتفع می‌شود.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آب پساب در صنعت و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمینه رشد و توسعه متوازن شهرستان در حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود.

خبرنگار: مریم دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار