رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه:

اساسی‌ترین رکن شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا، واکسیناسیون عمومی است

عسلویه (پانا) - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت اساسی‌ترین رکن شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا، واکسیناسیون عمومی است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اساسی‌ترین رکن شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا، واکسیناسیون عمومی است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، جاسم زارعی اظهار کرد: با آغاز طرح اخیر مدیریت هوشمند کرونا در کشور و به تبع آن شهرستان عسلویه در راستای واکسیناسیون عمومی، آزمایش و غربالگری هدفمند، محدودیت‌هایی برای افراد واکسینه نشده یا در حال قرنطینه وضع‌شده که امیدوارم به‌زودی «سامانه امید» مرتبط با موضوع راه‌اندازی شود.
وی گفت: توجیه افراد اندک مخالف تزریق واکسن و بی‌تفاوت نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط ائمه جمعه، نخبگان، فرهنگیان و افراد فرهیخته جامعه قطعاً برای پیشگیری از ورود به موج ششم که در اثر امیکرون با قدرت انتشار چندین برابری سویه خطرناک دلتا که موج پنجم را رقم زد و شهرستان را حدود ۲ ماه در وضعیت خطرناک نارنجی و حدود سه ماه در وضعیت بسیار خطرناک قرمز قرار داد، می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در ادامه بیان کرد: متأسفانه برخی افراد تحت تأثیر شایعاتی که پایه و اساس علمی ندارد از تزریق واکسن امتناع ورزیده‌اند، این امر علاوه بر در معرض تهدید قرار دادن سلامتی خود و خانواده به‌نوعی اقدام علیه سلامت عمومی تلقی شده و در آینده نه‌چندان دور مانند خیلی از کشورها، باعث محرومیت آنان از دریافت برخی از خدمات عمومی ضروری خواهد شد.
زارعی گفت: بسیاری از مسئولین شهرستان، امام‌جمعه، فرمانداران سابق و فعلی، معاونین فرماندار، بخشداران، اساتید، معلمین، دانش آموزان، صنوف مختلف و کلیه همکارانم در حوزه سلامت هر دو نوبت واکسن و حتی یادآور آن(نوبت سوم) را دریافت کرده‌اند و خوشبختانه برخلاف همه شایعات، بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای در سلامتی کامل به سر می‌برند و از ابتلا به کرونای منجر به بستری یا مرگ ایمن شده‌اند.
دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان عسلویه افزود: بعد از تزریق واکسن، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل مهم دیگر در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بوده که رعایت قرنطینه، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه فضاهای سربسته از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار