بر اساس آخرین آمار درصد باسوادی استان اردبیل درگروه هدف 95.1 بوده است.

اردبیل (پانا) - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل خبر داد بر اساس آخرین آمار درصد باسوادی استان اردبیل درگروه هدف 95.1 بوده است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بر اساس آخرین آمار درصد باسوادی استان اردبیل درگروه هدف 95.1 بوده است.

به مناسبت هفته سوادآموزی، سید غلامحسین گنجی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در گفت وگو با پانا اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌های کشوری که توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور صورت گرفته، استان اردبیل در سطح کشور، رتبه عالی و شایسته تقدیر را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در هفته سوادآموزی ۲۵ عنوان برنامه‌های متنوع با توجه به شرایط کرونایی و متناسب با ایام هفته در سطح نواحی و مناطق ۱۹ گانه این استان برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ضمن تشریح برنامه ها و روزشمار هفته سوادآموزی افزود: امسال با شعار سوادآموزی بر مدار تحول، جامعه پذیری و سوادآموزی اقتضایی به استقبال هفته سوادآموزی خواهیم رفت.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به وضعیت سواد استان در گروه‌های مختلف سنی تصریح کرد: در گروه سنی ۱۰تا ۴۹ سال که جامعه هدف و فعالیت‌های سوادآموزی است، بر اساس آخرین آمار برآوردی سازمان نهضت سوادآموزی درصد سوادآموزی استان ۹۵/1 بوده که نسبت به آمار سرشماری سال ۹۵، 2 درصد رشد را نشان می دهد.

گنجی در خصوص فعالیت‌های سالجاری این معاونت درحوزه سوادآموزی گفت: بر اساس حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، این استان مکلف شده ۷۷۰۰ نفر سوادآموز را در دوره های سه‌گانه سواد، تحکیم و انتقال تحت پوشش قرار دهد که خوشبختانه تاکنون بالغ بر ۹۶ درصد حجم ابلاغی تحقق پیدا کرده و از این حیث استان اردبیل، در جایگاه رتبه دوم کشوری قرار گرفته است.

وی افزود: از ۷۴۰۰ نفر سوادآموزی که در کلاس‌های سوادآموزی این استان ثبت نام کرده‌اند، ۸۸ درصد زن و ۱۲ درصد مرد است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ۵۴ درصد کلاس‌ها در نقاط شهری و ۴۶ درصد از کلاسها نیز در نقاط روستایی و عشایری تشکیل یافته اند.

گنجی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در حوزه سوادآموزی این استان گفت: طرح‌های توسعه سواد زنان و دختران عشایری، سوادآموزی در ندامتگاه‌ها و آموزش مقدمات کار با رایانه از جمله برنامه هایی است که به مرحله اجرا در می آید.

وی با تشریح فعالیت‌های مراکز یادگیری محلی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی در کنار سواد آموزی از سیاستهای اجرایی و اولویت دار سواد آموزی است که در ۹ مرکز یادگیری محلی در سطح این استان اجرا می‌شود.

دبیر کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان افزود: در مراکز یادگیری محلی، سوادآموزان در کنار سوادآموزی، مهارت‌های مختلف زندگی را آموزش می بینند.

گنجی، اجرای طرح پیوند سواد و زندگی را از جمله طرح های مهم قلمداد کرد و گفت: این طرح در برخی از مراکز یادگیری محلی استان به عنوان بسته تحولی معاونت سواد آموزی استان اجرا می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همچنین پالایش اسمی بی‌سوادان و مدرسه محوری کردن سوادآموزی را از دیگر برنامه های مهم این معاونت برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار